achterklep gaat niet meer van het slot

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Rikkie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2018, 07:37

achterklep gaat niet meer van het slot

27 mar 2019, 15:38

Goedemiddag,

Ik heb gezocht maar de vraag nog niet voorbij zien komen voor een R50. Ineens gaat mijn achterklep niet meer van het slot. Ik hoor ook geen geluid meer bij de klep als ik deze wil ontgrendelen. Op zich nog geen probleem zou je zeggen maar nu komt het volgende probleem erbij: er zit geen trekkoordje meer onder mijn achterbank :shock: ( en ik heb echt het halve tapijt eruit gehad maar niets gevonden ).

Ik heb dus 2 vragen:
- Hoe kan ik mijn achterklep ( nu ) open krijgen?
- Wat is er kapot van het slot in de achterklep en is dit eenvoudig te repareren ( prijs? ) want ik heb het een nog niet gerepareerd of het ander komt er alweer aan >:( ( anderzijds is straks echt alles weer nieuw :D :D :D )

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie reacties

Eric
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: achterklep gaat niet meer van het slot

27 mar 2019, 17:08

Tapijt eruit, of heb je de zitting van de achterbank gelift?


Er wil wel eens vocht in de bediening komen, de knop onder het rubber van de kofferbakhandgreep. Een niet zo'n beste accu kan ook een oorzaak zijn, want slot is elektrisch.
Je zou ook de afstandsbediening kunnen proberen, soms is de "openen"-knop geprogrammeerd om de klep te ontgrendelen. De "openen"-knop langer vasthouden (5 seconden ofzo), of bij de 3 knops-sleutel op het kofferbak ontgrendelknopje.
Zekeringen heb je vast en zeker ook al gecontroleerd??
Als de knop goed werkt, kan het ook nog het motortje zijn van het slot. Maar goed, je moet eerst zien dat je de klep los krijgt, voordat je kan gaan meten en proberen.

Als niks werkt...dan zien of je de leuning van de achterbank kan laten vallen. En dan proberen om bij het slot te komen.
Rikkie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2018, 07:37

Re: achterklep gaat niet meer van het slot

27 mar 2019, 17:31

Goedemiddag Robert,

Dank voor je snelle reactie.

- Ik heb de zitting gelicht en het tapijt uit de kofferbak gehaald ( ik heb de zittingen reeds plat gekregen ).
- Accu is net 2 maanden oud.
- ik heb een 2 knops AB. al alles geprobeerd inclusief de sleutel opnieuw "ïnleren".
- Zekeringen gecontroleerd.
- Ik weet niet of het probleem bij de knop zit of bij het motortje. Van het weekend wilde de klep ook niet van het slot af maar op een gegeven moment sprong deze toch gewoon weer open en heeft het weer gewoon zonder problemen gedaan tot vandaag.

Ook ik ben het spoor even bijster... Mocht er nog een ander idee omhoog komen bij je dan hoor ik het graag van je maar al wel, nogmaals, bedankt voor je snelle reactie.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: achterklep gaat niet meer van het slot

27 mar 2019, 19:41

Al eens geprobeerd om de kofferklep voorzichtig "dicht te drukken" en tegelijkertijd de knop in de handgreep te drukken? Wellicht staat één en ander wat te strak afgesteld, teveel druk op het slot, of zoiets... Als de klep los is, en de achterbank ook plat ligt, haal dan die kunststof beschermrand eraf. Als het goed is zie je dan het slot, en kun je h'm van binnenuit makkelijker met het handje/schroevendraaier van het slot halen, als dat nodig is.
Mocht de kofferklep te straks afgesteld zijn, aan beide hoeken zie je 2 rubber doppen. Je kunt ze wat indraaien als de klep te strak staat. Draai de doppen ook niet te ver naar binnen, want dan gaat de klep rammelen als ie gesloten is.

Voor de diagnose, meten is weten.... Kijk of je spanning krijgt op de schakelaar onder de handgreep, en of je spanning hebt op de slotmotor.
Rikkie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2018, 07:37

Re: achterklep gaat niet meer van het slot

28 mar 2019, 15:29

Goedemiddag Robert,

Ga ik straks even proberen. Ben er vandaag nog niet mee verder gekomen. Nogmaals dank

Terug naar “Exterieur”