Verschillende soorten velgen

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Klontje
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007, 19:10

Verschillende soorten velgen

26 jul 2020, 16:37

Hallo,

na een goede inspectie van mijn Mini ben ik er zojuist achter gekomen dat de vorige eigenaar twee verschillende soorten velgen heeft gemonteerd...

Van deze zitten er drie onder de auto:
Afbeelding

En deze ééntje (rechts achter)
Afbeelding

Volgens mij zijn de bovenste (waarvan er dus drie gemonteerd zijn) de Mini R112 velgen (maar weet niet of ze officieel zijn of immitatie) en de 2e (waarvan er dus één gemonteerd is) lijkt er erg op, maar de spaken staan wat meer naar buiten en de hoekjes tussen de spaken zijn minder vloeiend.

Weet iemand of de R112 velgen officieel zijn (of hoe ik daar achter kan komen), en wat voor velg de 2e is?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Verschillende soorten velgen

26 jul 2020, 18:54

Lijken inderdaad verschillende types velgen. Bij de bovenste foto lopen de spaken door tot bijna aan de rand van de velg, en op de onderste foto lijken ze ongeveer tot halverwege de rand te gaan.

En om het helemaal spannend te maken....ik denk dat beide imitaties zijn. :roll:
Vergelijk het plaatje van een R112 velg van de Ekris site:

Afbeelding

De velgrand loopt daar vloeiend naar binnen toe, jouw beide velgen hebben er meer een rand zitten.

Als je wilt weten welke velgen het zijn, dan zul je denk ik op de achterkant van de spaken de nodige info vinden. O.a. fabrikant en wellicht nog wat meer specificaties, of code nummers. Bij de originele velgen staat er vaak wel MINI ergens op de spaak.
Klontje
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007, 19:10

Re: Verschillende soorten velgen

26 jul 2020, 19:25

Hoi Robert, dankjewel, ik ga ze er binnenkort eens af halen om te kijken wat het is. Had al een vraag m.b.t. banden uit staan, misschien ook maar meteen nieuwe velgen...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Verschillende soorten velgen

26 jul 2020, 23:13

Hiernaast staan bij origineel MINI OEM R112 ook de ET waarde 48 en de J waarde 7J vermeld.
Bij de imitatie(s) zal dat ET 45 of 42 zijn, de J waarde zal hoogstwaarschijnlijk ook 7J zijn.

Gr. Milco
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Verschillende soorten velgen

27 jul 2020, 07:04

Winter wielen van maken en een mooi nieuw setjes aanschaffen.
Wel balen dit zeg.

Terug naar “Exterieur”