Dsc en Pdc

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
BeBo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021, 00:47

Dsc en Pdc

10 jan 2021, 14:17

Hallo allemaal,

Heb een Mini Cooper r50 van 2004.
DSC werkt niet. Als ik de schakelaar omzet zie ik en gebeurt er niets.

Als ik hem in z'n achteruit zet piepen de parkeersensoren ca 5 seconden en daarna niets. Ze werken dus niet.

Het lampje van de bandenspanning blijft ook branden en krijg ik niet gereset.

Zou dit allemaal met elkaar in verband kunnen staan?

Hoop dat iemand een oplossing weet.
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Dsc en Pdc

10 jan 2021, 15:15

DSC is de schakelaar eventjes vasthouden, ipv klik en loslaten. Houd h'm een seconde of 2 vast. Dan zou de indicator op je centrale klok moeten laten zien dat het uitgeschakeld is.

Bandenspanning reset: Zorg dat alle banden de juiste spanning hebben. Auto op contact (dus niet starten), knop indrukken en een seconde of 10 ingedrukt houden. Bandenspanningslampje gaat branden. De MINI starten en een stukje rijden om het systeem te initialiseren, en na een tijdje moet de lamp uitgaan.
En ik ga ervan uit dat je rondom dezelfde banden hebt. Als je bijvoorbeeld voor en achter andere banden hebt, dan is er ook al meer kans dat er meldingen komen.

En ja, DSC en bandenspanning kunnen met elkaar in verband staan, dus eventuele storingen ook. Soms ook nog in combinatie met ABS erbij. Die maken allemaal gebruik van de afrolafstand van de wielen en de verschillen onderling in afrolafstand per wiel.

PDC is ander verhaal denk ik, best kans dat 1 van de sensoren een probleempje heeft. Dan werkt het systeem volgens mij niet meer.
BeBo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021, 00:47

Re: Dsc en Pdc

10 jan 2021, 22:50

Robert schreef:
10 jan 2021, 15:15
DSC is de schakelaar eventjes vasthouden, ipv klik en loslaten. Houd h'm een seconde of 2 vast. Dan zou de indicator op je centrale klok moeten laten zien dat het uitgeschakeld is.

Bandenspanning reset: Zorg dat alle banden de juiste spanning hebben. Auto op contact (dus niet starten), knop indrukken en een seconde of 10 ingedrukt houden. Bandenspanningslampje gaat branden. De MINI starten en een stukje rijden om het systeem te initialiseren, en na een tijdje moet de lamp uitgaan.
En ik ga ervan uit dat je rondom dezelfde banden hebt. Als je bijvoorbeeld voor en achter andere banden hebt, dan is er ook al meer kans dat er meldingen komen.

En ja, DSC en bandenspanning kunnen met elkaar in verband staan, dus eventuele storingen ook. Soms ook nog in combinatie met ABS erbij. Die maken allemaal gebruik van de afrolafstand van de wielen en de verschillen onderling in afrolafstand per wiel.

PDC is ander verhaal denk ik, best kans dat 1 van de sensoren een probleempje heeft. Dan werkt het systeem volgens mij niet meer.
Dank Robert. DSC en bandenspanning lukt beide niet. Daarom dat ik dacht dat het wellicht met elkaar in verband staat.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Dsc en Pdc

11 jan 2021, 22:52

En dan de vraag: heb je h'm al eens uitgelezen via de ODB-poort? Eventueel daar de meldingen resetten, en kijken of ze terugkomen.

Terug naar “Exterieur”