Lekage linker voor zijraam

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Astridcabrio
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jun 2020, 15:23

Lekage linker voor zijraam

06 feb 2021, 22:05

Goedendag. Ik heb lekage boven bij het linker zijraam voor bestuurderszijde Bovenin . Kan niets zien bij het rubber.ziet hetzelfde eruit als rechts.geen uitdroging of scheurtjes in het rubber. Heeft iemand daar ook eens last van gehad? En wat was dan de oorzaak ? Hoe is het opgelost? Het is een r52 cabrio uit 2007. Bij voorbaat dank,
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Lekage linker voor zijraam

06 feb 2021, 22:51

Misschien de rubbers eens voeden met een goed product. Heb ik bij een cabrio(geen Mini) ook gehad. Bij stevige regen kwam er water naar binnen tussen dakrubber en ruit.
Ik heb shin etsu gebruikt. https://www.all4honda.com/nl/oem-honda- ... y4EALw_wcB
Niet goedkoop maar je hebt er maar weinig van nodig.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Lekage linker voor zijraam

07 feb 2021, 09:03

Zit je ruit er nog wel recht in? Dat ie dus mooi langs de bovenkant en schuine kant van het rubber meeloopt?
En mocht bovenstaande voeden van de rubbers niet helpen...
De ruit is af te stellen, dan drukt de ruit iets steviger tegen de rubbers. Onderaan de deur zitten de stelschroeven. Als je de deur voorzichtig dicht doet in de eerste vergrendeling, dan moet het raam de rubber afdichting raken als je er lichte druk op zet met je vinger. In de eerste vergrendeling van de deur, dan heb je nog wel een kiertje bij de deuropening. Is lastig uitleggen op forum, maar hopelijk heb je iets aan onderstaande uitleg.
Bijlagen
afbeelding.png
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Lekage linker voor zijraam

07 feb 2021, 10:04

Dat is ook een goede opmerking Robert.:icon_top:
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Lekage linker voor zijraam

07 feb 2021, 10:48

Met ruiten afstellen moet je wel voorzichtig zijn vooral bij het huidige weer wil de ruit dan nog wel eens aan het rubber vastvriezen als je vergeet ze in te vetten wat vaak voorkomt en dan trek je of je rubber kapot of je komt de auto niet in heb al verschillende cabrio s gehad met dit probleem
En er is geen cabrio op de wereld die niet lekt er zijn zelfs fabrikanten die een brief meeleveren dat geringe lekkage bij een cabrio normaal is :?
Vaak is het alleen bij harde wind als je bv je auto andersom parkeert ben je er al vanaf >)
Astridcabrio
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jun 2020, 15:23

Re: Lekage linker voor zijraam

09 feb 2021, 09:34

Dank u voor de reacties. Ik ga het proberen.

Terug naar “Exterieur”