JCW einddemper voor Cooper S R53

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

23 mar 2021, 21:44

Ik heb nu de Gravity Performance eronder zitten, de tweede uitlaat in mn filmpje idd.

Het is deze uitlaat, maar dan met carbon tips: https://www.ebay.nl/itm/120500494607

Fotos kan je hier vinden (ff naar beneden scrollen) en op de volgende pagina > https://www.flickr.com/photos/andyramdi ... 1506/page1
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

24 mar 2021, 10:28

Als we toch filmpjes aan het delen zijn..
Factroy JCW (met dus jcw uitlaat) zonder middendemper en de pre cat is leeg:
Gebruikersavatar
Woetroe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 dec 2020, 16:13

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

06 apr 2021, 20:55

Ik begrijp niet waarom, maar ik krijg steeds geen meldingen via de mail van nieuwe berichten, vandaar dat ik nu pas antwoord :)
Bedankt voor je informatie, goeie kans dat dit hem gaat worden :)
(nadat ik wat andere aanpassingen heb gedaan welliswaar)
JR53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2021, 10:06

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

28 mei 2021, 10:19

Na wat rondzoeken kwam ik dit topic tegen.

Ik zit er over te denken om de one-ball mod die ik nu heb op mijn r53 (2005 facelift) te vervangen door een JCW uitlaat. De one-ball popt een stuk meer dan stock, dit wil ik iig niet verliezen. Erg leuk namelijk! Alleen vind ik het geluid qua toon wat matig.

Wat ik voor bij zie komen op youtube e.d. vind ik de sound van een JCW veel mooier, een paar vragen:

1. Qua volume in vergelijking met de one-ball twijfel ik of ik de middendemper zal weglaten of niet. Wil qua volume niet achteruitgaan zegmaar, maar ook niet heel veel harder.

2. Popt een JCW uitlaat MET middendemper (resonator) net zo aanzienlijk of meer als een one-ball mod? In de situatie als ik de middendemper erbij monteer.

3. Iemand met een JCW uitlaat ZONDER middendemper, ooit aan de kant gezet ivm volume?

Ben ook wel benieuwd of de topic opener inmiddels een JCW uitlaat heeft gemonteerd en wat de ervaringen zijn : )!

Dank alvast!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

28 mei 2021, 11:59

One-ball en JCW heb ik niet heel veel ervaring mee.
Van Milltek heb je wel een middendemper en zonder. Ik vind het verschil echt zeer minimaal. De burble blijft hetzelfde en zal niet heel veel minder worden.

Hier op t forum nog niemand gehoord die staande gehouden is vanwege het geluid.
Zeker met een JCW of Milltek hoort niemand t verschil.
Zolang je de katalysator er nog in hebt zitten blijft het allemaal heel erg beschaafd.

Anders nog even wachten, dan mogen de meetings ook weer en dan kan je het vast allemaal horen bij andere
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
JR53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2021, 10:06

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

30 mei 2021, 18:41

Thanks voor je reactie! Dus eigenlijk zit er niet zoveel verschil tussen wel of geen middendemper? Na de one-ball merkte ik wel verschil, zeker met de burble/pops. Weet iemand of de JCW meer popt (met midden demper? )dan de one ball :D ?

Ik denk dat ik de JCW demper bestel en monteer op de bestaande pijp recht naar achter. Volgens mij kan ik dan altijd nog de JCW midden demper monteren, mocht ik het te luid vinden, correct?

Milltek vind ik net wat te 'donker' klinken, al is het lastig te beoordelen van enkel youtube e.d : ) Wel vind ik de Milltek wat mooier staan, aangezien de demper niet zo zichtbaar is van achter t.o.v. de JCW.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

31 mei 2021, 15:20

Ik rij zelf een R53 JCW deze kocht ik al zonder midden demper, heb later nog de pre cat verwijderd om hem nog iets luider te maken.
Wat betreft je vragen:

1. Qua volume in vergelijking met de one-ball twijfel ik of ik de middendemper zal weglaten of niet. Wil qua volume niet achteruitgaan zegmaar, maar ook niet heel veel harder.
Een JCW uitlaat is ongeveer te vergelijken met de one ball mod als je het mij vraagt. Zonder midden demper wordt hij nog iets luider maar niet storend (geen drone en niet overdreven luid op de snelweg).

2. Popt een JCW uitlaat MET middendemper (resonator) net zo aanzienlijk of meer als een one-ball mod? In de situatie als ik de middendemper erbij monteer.
In principe worden de pops niet meer echter door het wegnemen van een demper wel duidelijker hoorbaar, dus zonder midden demper zal hij wat luider worden en dus ook de pops.

3. Iemand met een JCW uitlaat ZONDER middendemper, ooit aan de kant gezet ivm volume?
Hier een GEEN middendemper en GEEN pre cat delete, tot op heden niet aan de kant gezet maar ik kom wel degelijk boven het geluidsniveau wat in mijn kentekenbewijs staat dus als ik aan de kan gezet wordt kan het een probleem opleveren.


Nog een voorbeeldje, let wel dit IS een JCW welke door de software al iets meer/harder popt:

Hier alleen midden demper weg:


Hier zowel de midden demper als de pre cat weg:



Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom eens te komen luisteren!
JR53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2021, 10:06

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

11 mar 2022, 12:26

@MaikR53 Dank nog voor de uitgebreide reactie. Door omstandigheden moest ik het uitlaat project toen staken.

Inmiddels zit de JCW demper er onder! Voor wie ook overweegt de oneball te vervangen door een JCW einddemper: doen!

De toon is een heel stuk mooier, de pops zijn net wat harder en mooier. Wel is de uitlaat onder de 3500 rpm net ietsje stiller dan de one ball, maar misschien komt dit omdat die van mij nog wat 'nieuw' is? En het oogt natuurlijk gewoon stoer t.o.v. de standaard uitlaat.

Afbeelding

Onderdelen voor een facelift R53:
18107556986 - Sierstukken 2x
18207545128 - Demper
18107573865 - Spanklem
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: JCW einddemper voor Cooper S R53

10 jun 2022, 14:41

Goeie keuze :)
Spanklem van 30 euro ong. is ook echt een dure hahaha vergeleken met een "normale" klem..
Ik heb ook mijn voorste JCW demper vervangen voor een stuk van de normale S pijp.

Btw. JCG heeft met de JCW uitlaat niet de intentie gehad om hem harder te laten klinken dan een normale S uitlaat. er moest meer performance in zitten.
Dus als je er een resonator/ midden demper bij zou plaatsen ( oem setup) maakt hij minder geluid dan de normale S uitlaat ( met beide dempers). Dit is volgens de visie hè.. :)
IRL maakt het wel iets meer geluid :D.

Mijn Precat is ook leeg, en de midden demper staat ook netjes in de schuur. En nog nooit aangehouden mbt. geluid.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd wel beschaaft rijgedrag vertoon :D haha ( ouwe l*l?)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”