TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
Frenkyx
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Enschede
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2015, 08:02

TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

30 mei 2021, 12:29

Via de facebook groep van dit forum zag ik iemand een link posten van vervangende rubbers voor de cabrio kap als alternatief voor nieuwe lijsten met rubbers die belachelijk duur zijn. Omdat er veel tevreden reviews zijn op fb heb ik een set besteld voor de R52. Vreemd genoeg kon ik daar op dit forum niets over vinden dus vandaar dat ik hier even een post voor heb aangemaakt.

Het bestel proces is wel wat raar wat je moet het via facebook aanmelden en vervolgens via Paypal overmaken. Kosten zijn 60 pond voor de rubbers en 7 voor eventuele nieuwe boutjes. De rubbers hebben een plakrand die je achter de bestaande lijsten plakt. Ik heb de nieuwe rubbers inmiddels gemonteerd en ben zeer tevreden over het resultaat. Er blijft een stuk van het oude rubber achter op de oude lijst (op de foto zichtbaar) als dat niet te slecht is dan valt dat met het nieuwe rubber erboven haast niet op.

Mbt het werk; het lijstje loshalen is goed te doen, de rubber rand die ik nog volledig had (alleen barstjes) valt dan ook helemaal uit elkaar als je het vast pakt het was dus ook echt in slechte staat. Het remlicht loshalen viel me het meeste tegen omdat ik geen stekker borging kon vinden. Maar ook hier geldt weer; vaak ben je te bang. :D Dus gewoon trekken dan komt de stekker los er zit geen borging op.

Daarna rubbers van de strip afsnijden, schuren en vet vrij maken en dan de nieuwe rubbers erachter plakken. De streep in het midden van de rubbers MOETEN op de rand van de strip anders sluit die straks niet aan op de kap (ja had ik verkeerd gedaan de 1e keer :oops: ). De rubbers voor het onderste stuk (korte gedeeltes ter hoogte van de klep) heb ik ook vervangen maar die plakken wat minder gemakkelijk waardoor het wat loslaat. Terug schroeven van de strips ging iets moeizamer omdat het natuurlijk iets dikker is geworden maar als het eenmaal zit ziet het er super uit.

Meer info en besteellen via: https://www.facebook.com/groups/582375729132639/

Montage video van iemand:

Oude situatie:
rubber oud.jpg
Nieuwe situatie:
rubber nieuw.jpg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

30 mei 2021, 15:35

Klinkt ingewikkeld maar resultaat ziet er goed uit. Top!
Niet voor mezelf maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

07 mar 2022, 20:41

Super uitleg! Bedankt dit ga ik in gedachte houden.
R52 lover :)) :zon
Astridcabrio
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jun 2020, 15:23

Re: TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

18 jul 2022, 20:59

Heb hem net besteld. Ben benieuwd.
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Re: TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

18 jul 2022, 21:25

Deze rubbers heb ik thuis ook nog liggen voor een rustige middag… lees goed het commentaar bij de YouTube video, je leest dan dat de beste man het niet helemaal goed doet. Maar er zitten genoeg handige stukje in het filmpje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: TIP: Cabrio kap rubbers R52/R57 vervangen door set van MINIMAYHEM

12 sep 2022, 12:54

Ik zal deze binnenkort ook eens bestellen :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Exterieur”