[Mini r53] radio resetten

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Rolmaat123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:37

[Mini r53] radio resetten

01 feb 2022, 22:05

Hallo leden.

Ik ben bezig met mijn r53 facelift.
Ik heb eerst een aux geïnstalleerd van bmw. Maar wil nu overstappen naar een Bluetooth kabel die ook nummers kan doorspelen. Nu als ik deze Bluetooth kastje er in plug (op de oude plaats van de aux) met precies de zelfde drie kabels als de aux. Doet hij het niet. Hij hoort namelijk cd2 tezeggen maar hij zecht helemaal niks. Persoonlijk denk ik dat ik met het installeren van de aux heb getriggerd dat hij van de Bluetooth niks snapt. Is er een manier om de radio teresetten?

Groet,
Rens
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: [Mini r53] radio resetten

03 feb 2022, 14:58

Ik vermoed dat jouw bluetooth kastje naast een audio in/uitgang ook een plus en een massa nodig heeft.
De 3 aux kabeltjes welke achter in de radio steken zijn: Audio-R+, Audio-L+ en Audio-GND. ik vraag mij dus af of jouw bluetooth kastje op basis van deze 3 INGANGEN van de radio kan functioneren.
Oh en de Aux en CD wisselaar maken gebruik van andere aansluitingen op de radio, als jij hem dus op de AUX aansluit gaat de radio nooit CD aangeven.
Rolmaat123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:37

Re: [Mini r53] radio resetten

03 feb 2022, 17:10

MaikR53 schreef:
03 feb 2022, 14:58
Ik vermoed dat jouw bluetooth kastje naast een audio in/uitgang ook een plus en een massa nodig heeft.
De 3 aux kabeltjes welke achter in de radio steken zijn: Audio-R+, Audio-L+ en Audio-GND. ik vraag mij dus af of jouw bluetooth kastje op basis van deze 3 INGANGEN van de radio kan functioneren.
Oh en de Aux en CD wisselaar maken gebruik van andere aansluitingen op de radio, als jij hem dus op de AUX aansluit gaat de radio nooit CD aangeven.
Het kastje heeft een plus en een min hij krijgt ook stroom en ik kan ermee verbinden. Ook zitten de kabels op precies de zelfde pins als de aux kabel (deze is vooral met de witte draden op de foto) bij een kennis zecht de radio zelf cd2. Alleen bij mij aux. Schijnbaar kan hij die van hem ook doorspoelen via stuur dus moet een van de draden ook kunnen fugeeren als signal draad voor doorspoelen. Daardoor denk ik dat ik de radio moet resetten. Zodat hij het juiste met het singaal kan doen. Dit verklaart dan ook de text op de radio
Bijlagen
20220201_191246.jpg
20220201_165104.jpg
20220201_194041.jpg
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: [Mini r53] radio resetten

04 feb 2022, 14:10

Ja maar je kunt de radio niet resetten en de radio registreert zelf of er iets is aangesloten. als je zowel de aux als je nieuwe bluetooth los koppelt verdwijnt ook de aux uit je radio. De Radio zelf is niet codeer relevant wat wil zeggen dat er niks te coderen is maar je kunt hem ook niet met bijv INPA of tool32 resetten.
Daarnaast een Audio-R+, Audio-L+ en Audio-GND kun je afgezien van geluid echt geen volgende en vorige mee sturen. ik vermoed dat het kastje dat via andere aansluiting(en) doet welke in de ISO stekker zitten. Ik zou eens checken bij die kennis op welke manier hij daar aangesloten zit en of hij dezelfde pins gebruikt. De CD wisselaar gebruikt namelijk andere Pins als de AUX daarom is het ook mogelijk om zowel een CD wisselaar als een AUX te hebben.
Oh en wat ook nog interessant is om even te checken, MINI gebruikt 2 verschillende type radio's namelijk Radio Boost en Radio Wave die ook elk bepaalde functies wel of niet ondersteunen.
Rolmaat123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:37

Re: [Mini r53] radio resetten

05 feb 2022, 08:27

MaikR53 schreef:
04 feb 2022, 14:10
Ja maar je kunt de radio niet resetten en de radio registreert zelf of er iets is aangesloten. als je zowel de aux als je nieuwe bluetooth los koppelt verdwijnt ook de aux uit je radio. De Radio zelf is niet codeer relevant wat wil zeggen dat er niks te coderen is maar je kunt hem ook niet met bijv INPA of tool32 resetten.
Daarnaast een Audio-R+, Audio-L+ en Audio-GND kun je afgezien van geluid echt geen volgende en vorige mee sturen. ik vermoed dat het kastje dat via andere aansluiting(en) doet welke in de ISO stekker zitten. Ik zou eens checken bij die kennis op welke manier hij daar aangesloten zit en of hij dezelfde pins gebruikt. De CD wisselaar gebruikt namelijk andere Pins als de AUX daarom is het ook mogelijk om zowel een CD wisselaar als een AUX te hebben.
Oh en wat ook nog interessant is om even te checken, MINI gebruikt 2 verschillende type radio's namelijk Radio Boost en Radio Wave die ook elk bepaalde functies wel of niet ondersteunen.
Persoonlijk heb ik de boost business als ik google moet geloven. Heb jij nog suggesties wat ik kan proberen want met de zelfde pins als de aux doet ie gewoon niks. Eventueel kan ik wel de pins loshalen en omwisselen.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: [Mini r53] radio resetten

07 feb 2022, 15:31

Groundloop isolator *
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”