Hoekje regengoot A-stijl

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Hoekje regengoot A-stijl

08 apr 2023, 17:49

Hallo,

Ik heb vandaag mijn Mini Cooper R50 na vijf maanden winterstalling weer tevoorschijn gehaald. En meteen viel mij natuurlijk weer op dat ik een stukje regengoot mis op de A-stijl. Dat had ik al gezien voordat ik hem stalde, ik dacht dat wel even ergens te vinden deze winter. Maar dat is me dus niet gelukt. Normaal is de Ekris webshop erg handig voor dit soort dingen, maar ik kan het daar niet vinden. Weet iemand het onderdeelnummer (of heeft iemand het liggen toevallig)?

Het gaat hierom:
Afbeelding

Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Hoekje regengoot A-stijl

08 apr 2023, 21:40

Wat doet die MINI op een Opel parkeerplaats??? :mrgreen:

Maar dat een hoekje, of stukje is geen los onderdeel. Dan moet je de hele strip tot achteraan vervangen. Wellicht kun je bij een demontagebedrijf wel alleen dat hoekje vinden en kopen. Via de dealer dus alleen de hele strip...
Gebruikersavatar
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oud Gastel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2016, 09:50

Re: Hoekje regengoot A-stijl

10 apr 2023, 08:13

Die MINI is voor de hobby; die moet nog zeker 40 jaar mee, dus komt met regen en pekel niet buiten. Mijn dagelijkse kilometers rij ik met een Opel Mokka-e die de schuur deelt met de MINI:

Afbeelding

Dank je voor de info over dat hoekje trouwens, de hele strip kan ik bij Ekris wel vinden inderdaad. Zit die gelijmd, of geklikt? Oftewel: krijg je dat er zonder speciaal gereedschap af (oude lijst) en op?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Hoekje regengoot A-stijl

10 apr 2023, 11:14

Dit is wat ik kan vinden over de reparatie van die strip:
afbeelding.png
5 schroeven, en de rest zit met clips vast. Hopelijk is men niet te royaal geweest met het lijmen van de achterste zijruit. Want anders zou die wel eens redelijk vast kunnen zitten.

En de momenten van vastzetten van de schroeven:
afbeelding.png

Terug naar “Exterieur”