Stage II tuning geen resultaat?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Stage II tuning geen resultaat??

27 sep 2013, 12:52

boris_brznjef schreef:
BMX schreef:
boris_brznjef schreef:
Die kop levert minder en de ic meer :) hahaha jatoch nie dan?
nope.

De kop zorgt idd voor minder (theoretisch)
De IC zorgt voor een ietsjes beter koeling, maar is groter. Meer plek om te vullen, dus zou het ook moeten verlagen.
Een GP-IC zorgt niet voor een betere koeling tov stock, hooguit het herstel is iets beter. Ik vind het maar marginaal verschil.
Meer plek om te vullen is toch druk verhogend?
Nee druk verlagend. Bijv Bij het monteren van een front mount intercooler voeg je ook buizenwerk toe, en dat hele systeem moet gevuld worden waar dus meer druk voor nodig is. Druk die je verliest dus, zelfde als bij een grotere intercooler. Maar aangezien je op die manieren de IAT verlaagt, omdat er meer koeling is, merk je het verschil van een iets lagere druk niet omdat de temp van die lucht minder onderhevig is aan temp-clipping door een betere koeling
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

28 sep 2013, 10:08

Net de compressietest uitgevoerd, dit is het resultaat. Iemand die aan kan geven of dit normale waardes zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Stage II tuning geen resultaat?

29 sep 2013, 09:23

Lijken me niet echt hele slechte waarden, er blijft ook geen cilinder echt heel erg achter.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Stage II tuning geen resultaat?

30 sep 2013, 15:31

met de compressie is niks mis zo te zien.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

05 okt 2013, 15:59

Ondertussen nog niet echt verder gekomen. Vandaag een busje injectorreiniger in de tank gegooid, kijken of dat wat helpt...

Wat ik verder volgens mij nog niet vermeld had is dat er aan het einde van de run bij maximaal vol gas er plofjes met zwarte rook uit de uitlaat kwamen, wellicht dat dit iets betekend?
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

05 okt 2013, 16:16

Dat is gewoon onverbrande brandstof, heeft iedereen.

Wat is je verbruik? Wat zijn je inlaat temperaturen? Welk luchtfilter heb je?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

05 okt 2013, 17:12

Verbruik 1:8 a 1:9, inlaattemperatuur durf ik niet te zeggen, moet ik even meten en hij is voorzien van een Alta openluchtfilter
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

06 okt 2013, 03:20

Mijn MINI liep als de brandweer, spuugde met alle regelmaat van de klok zwarte pluimpjes en dat was niks waar ik me zorgen om maakte.

Ik denk dat het je mapping is en je timing oid gruwelijk achter loopt. Als je blok het niet is, en alles functioneert naar behoren qua drukken kan het haast alleen de afstelling zijn. Laat het eens nakijken bij een behoorlijke tuner, en ja, dat gaat geld kosten. 375 voor een mapping is ook veel te goedkoop om goed te kunnen zijn
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Stage II tuning geen resultaat?

12 okt 2013, 18:54

Hoe is het hiermee?
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

14 okt 2013, 20:06

Nog geen nieuws, weinig tijd gehad afgelopen week... Denk inderdaad ook dat het toch iets in de software moet zijn, nagenoeg alle mechanise componenten nu gecheckt en goed bevonden. Hopelijk komend weekend weer ff wat tijd om verder op zoek te gaan.
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

15 okt 2013, 18:01

Vandaag weer even een stukje gereden met Torque aan. Inlaattemperatuur is tijdens het rijden ongeveer 24 graden, bij vol gas loopt hij gauw op naar de 40. Geen gekke waardes denk ik zo?
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

15 okt 2013, 18:35

Dat zijn waardes die wel overeen komen idd. Al vind ik 24 graden bij normaal rijden wel veel, vooral met de regen én de huidige buitentemperatuur.
40 graden is dan weer niets schokkends. Misschien toch een goed idee om HIER aan mee te doen...

Het blijft een beetje raarrr
Laatst gewijzigd door BMX op 15 okt 2013, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

15 okt 2013, 21:45

INtercooler groupbuy had ik inderdaad ook gezien, vraag me alleen af of dat mijn probleem op gaat lossen. Vind het net iets teveel geld om te proberen.

Naar mijn idee heb ik ondertussen nagenoeg alles wel uitgeslotem, dus binnenkort maar weer eens langs bij de tuner, kijken wat hij ervan zegt... Mocht het niks worden dan ben ik bang dat ik gewoon ergens anders heen moet.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”