Stage II tuning geen resultaat?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

22 jul 2014, 17:00

Ik zat met standaard cilinderkop ook rond de 12 a 13PSI, dus geen nood :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

22 jul 2014, 17:28

boris_brznjef schreef:
BMX schreef:Ik zat met standaard cilinderkop ook rond de 12 a 13PSI, dus geen nood :)
Was zonder tune toch?
Jazeker!
Helemaal stock toen. Had zelfs 10, 10 ,11 en 17% lek op de kleppen de cilinders :P
Ben nooit aan software toegekomen :|
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
machoboy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mar 2014, 23:07

Re: Stage II tuning geen resultaat?

22 jul 2014, 17:48

BMX schreef:Ik zat met standaard cilinderkop ook rond de 12 a 13PSI, dus geen nood :)
Geen nood het valt dus wel mee neem ik aan? :shock:
Laatst gewijzigd door machoboy op 22 jul 2014, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

22 jul 2014, 18:58

Net nog eens getest, 16,3 psi. Enkel zegt het metertje van mijn throttle position maximum 88%? Is dat normaal?
wouter741
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:03

Re: Stage II tuning geen resultaat?

23 jul 2014, 21:41

hey ik heb ook eerst de 15% pulley gezet en dan software laten aanpassen (stage 2) bij een bekende tuner maak mijn r63 loopt ook van geen bal ook al van alles na gezien behalve onstekings modulen en en kabels nog niet vervangen , ik denk dat hij op nood programma gaat lopenb van wege het hoge verbruik rijd met 40 l benzine max 300 km
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

23 jul 2014, 21:45

wouter741 schreef:hey ik heb ook eerst de 15% pulley gezet en dan software laten aanpassen (stage 2) bij een bekende tuner maak mijn r63 loopt ook van geen bal ook al van alles na gezien behalve onstekings modulen en en kabels nog niet vervangen , ik denk dat hij op nood programma gaat lopenb van wege het hoge verbruik rijd met 40 l benzine max 300 km
wow.. wat?
Misschien even wat interpunctie gebruiken en spellingscontrole/nog eens nalezen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Stage II tuning geen resultaat?

24 jul 2014, 07:18

Wat huidig verbruik geeft die aan als je rijdt?
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Stage II tuning geen resultaat?

24 jul 2014, 16:12

Het probleem bij de R53 zijn de extreem kleine uitlaatkleppen (tov de inlaatkleppen). Ik zou zelf eerst die vergroten voordat ik meer lucht door de kop probeer te krijgen. Wat er niet uitkan, hoeft er ook niet in...
wouter741
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:03

Re: Stage II tuning geen resultaat?

24 jul 2014, 17:51

vind er hier sommige wel grappig in hun uitleg kop aftrekken kleppen verbrand zuigers verbrand ??? als je geen compressie verlies hebt kan dit bijna niet ! zuigers en kleppen verbranden enkel door een te arm mengsel en dan moet de onstekingskaars echt spier wit geleurd zijn voor dit gebeurt ! ten 2de die kan bijna niet aan gezien een mini die te arm staat gelijk melding krijgt van de lamdasonde en gelijk in noodprogramma gaat tenzij de sutuk is en dan geef de computer daar een melding van dus voor je met zulke onzin komt denk even na !
wat ik nog wel bij mijn probleem kan melden is dat ik de indruk heb als ik langer rijd ik het gevoel heb dat het vermogen dan afneemd dus kan zoiets te maken hebben met de termostaat ? en slechte set up van de tuning ? betwijfel ik want het is bij vanbeek gedaan en heb daar nog geen klachten van gehoord ?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

24 jul 2014, 18:00

wouter741 schreef:vind er hier sommige wel grappig in hun uitleg kop aftrekken kleppen verbrand zuigers verbrand ??? als je geen compressie verlies hebt kan dit bijna niet ! zuigers en kleppen verbranden enkel door een te arm mengsel en dan moet de onstekingskaars echt spier wit geleurd zijn voor dit gebeurt ! ten 2de die kan bijna niet aan gezien een mini die te arm staat gelijk melding krijgt van de lamdasonde en gelijk in noodprogramma gaat tenzij de sutuk is en dan geef de computer daar een melding van dus voor je met zulke onzin komt denk even na !
wat ik nog wel bij mijn probleem kan melden is dat ik de indruk heb als ik langer rijd ik het gevoel heb dat het vermogen dan afneemd dus kan zoiets te maken hebben met de termostaat ? en slechte set up van de tuning ? betwijfel ik want het is bij vanbeek gedaan en heb daar nog geen klachten van gehoord ?
Nou, dan zou ik even goed zoeken. Klachten genoeg, net zoveel als positieve berichten.

Als je met dit weer een probleem hebt dat het vermogen afneemt, zou dat dan niet het kwaaltje van temp-clippen zijn?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat?

24 jul 2014, 18:19

Ik had geen tuning, maar wel een kapotte injector. Ik miste 2 kleppen en een bougie (was gesmolten).
Het geluid was absoluut niet fris.
Een foutmelding? HA! Niet 1!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”