Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
wilske s
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Wijnegem
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2011, 23:46

Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 20:35

Nu het nieuwe blok eindelijk in de mini zit en het roderen kan beginnen ben ik op zoek naar een goede prijs / kwaliteit tuner dit in belgie of nederland .

Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen ?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: beste tuner voor de r53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 20:44

BRP doet goed werk, al moet je er eerst even langs gaan en goede afspraken maken.
Wij waren toen waarschijnlijk nit duidelijk genoeg of zij niet grondig genoeg met alles noteren...
Ze waren veel meer tijd nodig dan vooraf gepland en daarom alles een beetje afgeraffeld. Wat resulteerde op nog een keer langs gaan... Verder doen ze goed werk!

Fasttech hoor ik ook steeds vaker langs komen, leveren ook maatwerk. Naar wat ik begreep een beetje dezelfde prijs als BRP, onlopen elkaar niet veel.

Beek kan het ook, alleen die rekenen per uur en komen niet met een vaste prijs.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
wilske s
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Wijnegem
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2011, 23:46

Re: beste tuner voor de r53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 20:54

Heb reeds met verschillende tuners contact gehad en reviews gelezen maar ik kom er gewoon niet uit .

BRP had ik al contact mee opgenomen , hebben geen intresse meer om een r53 te mappen met deze aanpassingen aangezien er al te veel problemen mee hebben gehad !

DVX : wil er ook niet aan te beginnen aangezien ze het blok niet betrouwbaar vinden .

Fasttech : 750 euro , maar ook al wel aantal slechte reviews van gevonden .

Beek : 400 euro op maat , echter ook een aantal horror verhalen over gehoord ivm met te arm afstellen enz ... En geen zin om dit blok ook stuk te rijden !

PPE : 1000 euro

Geen idee of er nog andere tuners zijn die de nodige kennis en ervaring hebben met de r53 , was al aan het overwegen om voor een unichip te gaan aangezien er toch al een aantal mini's op rond rijden
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 21:20

BRP is idd meer van de stock auto's voorzien van een chip. Hooguit een andere uitlaat en inlaat, maar meer ook niet.
Zijn wij toen ook achter gekomen. Toch jammer dat ze niet meer willen.

Hier rijden een paar (3?) met Fasttech software en daar heb ik niets slechts van gehoord...
Misschien wel even hetzelfde merk zoeken, want ander voertuig is misschien minder betrouwbaar.

Anders toch een ritje Engeland en naar 1320?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 21:50

Weet niet welke aanpassingen je al hebt, maar neem eens contact op met mosselman turbo systems.
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 22:23

Ik ben 1 van de clubleden die bij fasttech is geweest. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Ben er ook prima geholpen. Ik ben er terecht gekomen via Jelle (JunkyXL). Hij is er vaker geweest, ook voor allerlei andere aanpassingen als een racecat enz.
Ooit is er ook een rollenbankdag geweest bij fasttech. Ook positieve reacties volgens mij.
Afbeelding
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 23:33

Mosselman al eens geprobeerd?

Mosselman turbo systems
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

10 jun 2014, 23:34

Wilcoos schreef:Weet niet welke aanpassingen je al hebt, maar neem eens contact op met mosselman turbo systems.
Die ja!
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

11 jun 2014, 09:05

BMX schreef:Anders toch een ritje Engeland en naar 1320?
Dat zou ook mijn aanpak zijn, al moet ik daaraan toevoegen dat mijn Volvo ook naar Fasttech gaat zoals het nu lijkt. :)
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

12 jun 2014, 11:50

Ik heb BRperformance ook gemaild voor een stage 2 voor R50.
Ik heb zelf de plannen dan met een andere cilinderkop, nokkenas, uitlaat.
Zij hebben een prijs gegeven van €750,- all-in voor een custom tuning
Mini cooper R50 2005
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

13 jun 2014, 09:52

BMX schreef:BRP is idd meer van de stock auto's voorzien van een chip. Hooguit een andere uitlaat en inlaat, maar meer ook niet.
Zijn wij toen ook achter gekomen. Toch jammer dat ze niet meer willen.
Niet helemaal waar. Doen ook nog genoeg turbo ombouwen enzo, maar dan voor hogere segment auto's met daarbij behorende hogere prijzen.....blijkbaar verkeren ze in de luxepositie zo'n schifting te kunnen maken. :roll:
wilske s
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Wijnegem
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2011, 23:46

Re: Beste tuner voor de R53 in Nederland of Belgie

28 jun 2014, 13:18

eerste 1000 km gebold en gerodeerd op originele map , afspraak gemaakt bij fasttech op 9 juli :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”