R53 cil.kop JCW vs OEM

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

R53 cil.kop JCW vs OEM

01 aug 2014, 17:00

Goedemiddag,

Ik heb een vraag mbt mijn cilinderkop die ik hier via het forum gekocht heb. Mij is verteld dat het om een JCW kop ging.

Nu heb ik de kop gisteren laten reinigen en vlakken. Nu was ik gaan zoeken hoe ik het verschil aan uiterlijk kon zien.

Ik vond deze foto
Afbeelding

Dit is mijn kopAfbeelding

Kan iemand bevestigen of de foto met verschillen klopt,
Zo ja, ik denk dan gewoon een OEM kop te hebben, wat vinden jullie?

Gr Bjorn
Mini cooper R50 2005
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

01 aug 2014, 17:20

lijkt idd op rechter kop
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

01 aug 2014, 17:51

Ik weet het niet zeker maar volgemsij staat er op een Jcw kop een serienummer geslagen waar je hem aan kan herkennen
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

02 aug 2014, 13:30

Oh, zou iemand iets meer kunnen vertellen over dat serie nummer?
Mini cooper R50 2005
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

10 aug 2014, 15:16

Of heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen vinden?
Mini cooper R50 2005
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

11 aug 2014, 18:44

Links voor moet een code staan. Deze begint met een A, B of C. A en C zijn normaal, B is Works.
Althans, dat is zo als ik de info van Sam goed onthouden heb :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

11 aug 2014, 19:39

Jow thanks! Ga ik straks even kijken
Mini cooper R50 2005
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

17 aug 2014, 19:44

ik heb even gekeken. De kop die ik hierboven vermeld heb heeft de code:
04777751AB met daaronder in een cirkel 10|B

Mijn huidige cilinderkop in mijn R50 heeft de code:
04777751AB C met daaronder in een cirkel 08|B

hier kom ik nog niet echt wijs uit.. ik heb op enkele fora voorbij zien komen dat zowel een OEM S als JCW de code 04777751AB C kunnen zijn. maar de C weggelaten ben ik alleen tegen gekomen bij een stock R50..
Mini cooper R50 2005
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: DenBommel
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 sep 2008, 23:18

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

31 aug 2014, 03:35

Volgens mij zijn alle koppen het zelfde.
Alleen de uitlaatkleppen van een jcw zijn natrium gevuld.
Te herkennen aan een rondje onder de klep is standaard en vlakke klep gevuld.
Gr Ben
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

31 aug 2014, 10:57

Ben schreef:Volgens mij zijn alle koppen het zelfde.
Alleen de uitlaatkleppen van een jcw zijn natrium gevuld.
Te herkennen aan een rondje onder de klep is standaard en vlakke klep gevuld.
Gr Ben
De inlaatpoorten van de JCW zijn minimaal groter en de uitlaatpoorten zijn een stukje groter.
Scheelt toch behoorlijk in vermogen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: R53 cil.kop JCW vs OEM

31 aug 2014, 11:54

Voor zover ik weet en heb gevonden tot dusver zijn de poorten aan de inlaatzijde allemaal gelijk, maar zijn ze iets gladder qua oppervlak bij de JCW kop.
De uitlaatpoorten zijn zijn over de laatste 20 mm 4 mm verder gepoort.

De kleppen zouden allemaal hetzelfde zijn, maar verschillen tov de cooper dat ze een hardere coating hebben ivm de extra hitte van de S-motor. De grootte is bij S en JCW hetzelfde.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”