Goedemiddag,
Ik heb een vraag mbt mijn cilinderkop die ik hier via het forum gekocht heb. Mij is verteld dat het om een JCW kop ging.
Nu heb ik de kop gisteren laten reinigen en vlakken. Nu was ik gaan zoeken hoe ik het verschil aan uiterlijk kon zien.
Ik vond deze foto
Dit is mijn kop
Kan iemand bevestigen of de foto met verschillen klopt,
Zo ja, ik denk dan gewoon een OEM kop te hebben, wat vinden jullie?
Gr Bjorn
R53 cil.kop JCW vs OEM
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Ik weet het niet zeker maar volgemsij staat er op een Jcw kop een serienummer geslagen waar je hem aan kan herkennen
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Oh, zou iemand iets meer kunnen vertellen over dat serie nummer?
Mini cooper R50 2005
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Of heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen vinden?
Mini cooper R50 2005
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Links voor moet een code staan. Deze begint met een A, B of C. A en C zijn normaal, B is Works.
Althans, dat is zo als ik de info van Sam goed onthouden heb
Althans, dat is zo als ik de info van Sam goed onthouden heb
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
ik heb even gekeken. De kop die ik hierboven vermeld heb heeft de code:
04777751AB met daaronder in een cirkel 10|B
Mijn huidige cilinderkop in mijn R50 heeft de code:
04777751AB C met daaronder in een cirkel 08|B
hier kom ik nog niet echt wijs uit.. ik heb op enkele fora voorbij zien komen dat zowel een OEM S als JCW de code 04777751AB C kunnen zijn. maar de C weggelaten ben ik alleen tegen gekomen bij een stock R50..
04777751AB met daaronder in een cirkel 10|B
Mijn huidige cilinderkop in mijn R50 heeft de code:
04777751AB C met daaronder in een cirkel 08|B
hier kom ik nog niet echt wijs uit.. ik heb op enkele fora voorbij zien komen dat zowel een OEM S als JCW de code 04777751AB C kunnen zijn. maar de C weggelaten ben ik alleen tegen gekomen bij een stock R50..
Mini cooper R50 2005
- Ben
- 4 op een rij!
- Locatie: DenBommel
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Volgens mij zijn alle koppen het zelfde.
Alleen de uitlaatkleppen van een jcw zijn natrium gevuld.
Te herkennen aan een rondje onder de klep is standaard en vlakke klep gevuld.
Gr Ben
Alleen de uitlaatkleppen van een jcw zijn natrium gevuld.
Te herkennen aan een rondje onder de klep is standaard en vlakke klep gevuld.
Gr Ben
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Scheelt toch behoorlijk in vermogen!
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
De inlaatpoorten van de JCW zijn minimaal groter en de uitlaatpoorten zijn een stukje groter.Ben schreef:Volgens mij zijn alle koppen het zelfde.
Alleen de uitlaatkleppen van een jcw zijn natrium gevuld.
Te herkennen aan een rondje onder de klep is standaard en vlakke klep gevuld.
Gr Ben
Scheelt toch behoorlijk in vermogen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: R53 cil.kop JCW vs OEM
Voor zover ik weet en heb gevonden tot dusver zijn de poorten aan de inlaatzijde allemaal gelijk, maar zijn ze iets gladder qua oppervlak bij de JCW kop.
De uitlaatpoorten zijn zijn over de laatste 20 mm 4 mm verder gepoort.
De kleppen zouden allemaal hetzelfde zijn, maar verschillen tov de cooper dat ze een hardere coating hebben ivm de extra hitte van de S-motor. De grootte is bij S en JCW hetzelfde.
De uitlaatpoorten zijn zijn over de laatste 20 mm 4 mm verder gepoort.
De kleppen zouden allemaal hetzelfde zijn, maar verschillen tov de cooper dat ze een hardere coating hebben ivm de extra hitte van de S-motor. De grootte is bij S en JCW hetzelfde.
Onze sponsors