Apex verlagingsveren

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Inie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Ergens in Zweden
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2014, 21:08

Apex verlagingsveren

29 sep 2014, 13:45

Aanvankelijk zou "ie" niet verlaagd worden maar hij staat nu wel heel hoog.
Ik heb een beetje rondgekeken en begrijp dat een schroefset het beste zou zijn. Dat gaat het niet worden. Ik wil best iets investeren in een auto uit 2005 maar het moet niet te gek worden.
Zijn er mensen met ervaring van een apex verenset die 3 cm verlaagd?
Ik heb ook 4 cm sets gezien maar ben bang dat dat teveel "comfort" wegneemt, daarbij komt dat apex een nederlands produkt is en je, als het even kan, dat moet stimuleren.
Ik wil hem gewoon ff lager hebben en dan van de winter op zoek naar een set 18" met een beetje stoeprandschade die gespoten moeten worden.

Inie.
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Apex verlagingsveren

29 sep 2014, 13:50

Ik heb geen ervaring met apex maar wel met cobra, ook een nederlands product. Nu rij ik met een schroefset. Het comfort met alleen veren gaat wel duidelijk achteruit. Dat is voor mij uiteindelijk de reden geweest te switchen naar een schroefset. Ook deze heb je van cobra. Bij interesse moet je ff coendek een bericht sturen. Anders eventueel via mushrop!?
Afbeelding
Inie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Ergens in Zweden
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2014, 21:08

Re: Apex verlagingsveren

29 sep 2014, 13:59

Ik ga geen comfort verliezen na verlaging. Ik heb namelijk nog geen meter met de auto gereden. Dat is ook de reden dat ik hem verlaagd wil hebben voor ik er mee ga rijden, je weet niet wat je mist ;-)

Inie
Grietje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amersfoort
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 sep 2014, 22:16

Re: Apex verlagingsveren

29 sep 2014, 15:16

Inie schreef:Ik ga geen comfort verliezen na verlaging. Ik heb namelijk nog geen meter met de auto gereden. Dat is ook de reden dat ik hem verlaagd wil hebben voor ik er mee ga rijden, je weet niet wat je mist ;-)

Inie
Geweldig :lol:

Sorry, verder geen input over verlagingsveren bij Mini. Wens je succes met je keuze, maar wat je zegt, wat je niet kent mis je toch niet...... En ach, neerlands wegen zijn best mooi vlak hoor, alleen die verd*mde woonwijken :roll:
Citroen AX GT carb '90, Citroen AX GTi '91, Citroen AX GTI '93, Peugeot 1.9 CTI '88, VW 1303S '72, Smart Roadster '04, Smart Roadster Coupe '03, FT Bonito '74, Rover Mini 1.0 '90, MINI Cooper S works '05
Inie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Ergens in Zweden
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2014, 21:08

Re: Apex verlagingsveren

29 sep 2014, 16:39

De neerlandse wegen die jij bedoeld zijn hier alleen 1000 km vandaan..
Ach we zien het wel, hier zijn de wegen niet geweldig, wel een overvloed aan grindwegen.

Inie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”