Verschil Beek stage II en stage III

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 13:45

Beste miniliefhebbers

Ik zie bij Beek 2 soorten tuning voor de R53. nl.:

-Stage II dat is met een 15% Cravenspeed pulley + multiriem + software en dat wordt ongeveer 203 pk/252NM
-Stage II dat is met een 17% Cravenspeed pulley + multiriem + software en dat wordt ongeveer 207 pk/280NM

Prijs voor beide tunings is met € 675 gelijk.

Ik trek zo af en toe een sprintje en rij in de zomer af en toe op de ring.

Hebben jullie ervaring met beide tunings en wat raden jullie me aan?

Mijn dank voor elke input :-))
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 14:16

17% doen, als je niet regelmatig op het circuit komt, maakt dat beetje extra hitte wat door een kleinere pulley gecreeerd wordt weinig uit
hondema
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2013, 10:56

Re: Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 15:01

Oke dan ga ik voor de 17%
Ik mis inderdaad nu nog een beetje die duw in mn rug die ik in mn BMW (420NM) en Audi (354NM) heb.

Wordt zon R53 snel te heet met 17% pulley als ik een paar uurtjes autobahn pak?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 17:39

hondema schreef:Oke dan ga ik voor de 17%
Ik mis inderdaad nu nog een beetje die duw in mn rug die ik in mn BMW (420NM) en Audi (354NM) heb.

Wordt zon R53 snel te heet met 17% pulley als ik een paar uurtjes autobahn pak?

Diezelfde duw in je rug zul je bij een R53 niet gaan krijgen tenzij je er met groot geld tegenaan gaat gooien.

Als je stevig wil gaan autobahnen is een oliekoelertje en een grotere intercooler geen overbodige luxe
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 18:07

Bluetooth OBD stekker halen, Dash command downloaden, dan kun ne zelf de temp. Bijhouden!
En dan gewoon voor stage 3 gaan!

En wat Davy zegt... Harde duw in de rug krijg je niet van een R53
Zou je toch een r56s moeten nemen!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Verschil Beek stage II en stage III

02 okt 2014, 23:07

Heb met marinus in Noorwegen Dash command
Op de mijne gedaan, vrijwel alles valt af te lezen
Maar niet de olie temp. Nee:p
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Verschil Beek stage II en stage III

03 okt 2014, 00:09

Precies daarom heb ik maar een metersetje op de kop getikt..
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Verschil Beek stage II en stage III

04 okt 2014, 00:21

Raymond schreef:Precies daarom heb ik maar een metersetje op de kop getikt..
Jij van alles en nog wat op de kop, maar wordt er ook eens wat geinstalleerd? >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Verschil Beek stage II en stage III

04 okt 2014, 00:47

BMX schreef:
Raymond schreef:Precies daarom heb ik maar een metersetje op de kop getikt..
Jij van alles en nog wat op de kop, maar wordt er ook eens wat geinstalleerd? >)
Ik wacht nog op één item die jij zou regelen.. ;)
Én jij zou al die opgedane ervaring gebruiken bij het verwisselen van de pully... of ..? :mrgreen:

( Het plaatsen van de meters en andere mods hangen sterk af van de rekening die mij nog te wachen staat. Roy zal maandag de Cabbie ophalen, start niet na enkele weken (5) niet gebruikt te zijn geweest. Het ligt idd niet aan de accu.
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Verschil Beek stage II en stage III

04 okt 2014, 10:34

Ohw.. ai... dat klinkt niet best. Had gehoopt dat t ondertussen toch al wel opgelost zou zijn :|

Ja, dat item komt er een keer aan :')
Goed werk heeft tijd nodig :mrgreen:

De pullywissel moet ook wel goed komen! Moet alleen nog ff zien te vinden waar de pullytrekker ligt. Iedereen wijst elkaar aan, schiet niet echt op :(
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Verschil Beek stage II en stage III

04 okt 2014, 11:50

Olietemperaturrmeter is zeer belangrijk! Hij wordt sneller heet dan je denkt!
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

Re: Verschil Beek stage II en stage III

04 okt 2014, 12:09

zet je thermostaat op 80 gr. C
en natuurlijk een olie koeler met thermostaat
Laatst gewijzigd door griendar op 04 okt 2014, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”