Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 11:42

Als ik bij volgas weg trek uit stilstand lijkt of de wielen doorspinnen, maar dat doen ze dus niet.
De toerenteller schiet ook zeer snel naar de hogere toeren maar heeft dan totaal geen vermogen lijkt wel en de Mini komt dan ook nauwelijks voor uit lijkt wel, en dit gaat dan door tot ongeveer de 3de versnelling.

Wat kan dit zijn?

En nog iets anders, linksvoor bij de motor als je ervoor staat hoor ik een rare tik ergens bij de poulies volgens mij, maar heb de Mini 2 weken terug gebracht naar de dealer en die hoorde het getik niet meer omdat ie warm was, toen hebben ze iets op de absortieklep gespoten en zeide dat het weg zou gaan, maar het is er nog steeds.
Het getik is aanwezig als de auto koud is en lichtjes aanwezig als ie warm is.

Wat kan dit zijn?

Als jullie het weten ga ik de auto weer terug brengen bij de dealer om het te laten repareren.

Bijvoorbaat dank :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 12:07

Koppeling die slipt ?
ik zou niet wachten tot je een via dit forum weet wat er aan de hand is maar gewoon naar een garage gaan die jou een diagnose steld. Als het gaat zoals je beschrijft is zo'n diagnose bij iedere universele garage zo gemaakt (en bij zeker kosteloos).
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 13:24

boris_brznjef schreef:Het eerste lijkt een koppeling die op is.

Het 2de kan het ontluchtingsventiel zijn.Kan je er een video van maken?
Ik zal vanavond er een filmpje van maken! Een koppeling valt dat binnen de garantie? Want heb nog 5 maanden garantie namelijk.
Afbeelding
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 13:25

CasR schreef:Koppeling die slipt ?
ik zou niet wachten tot je een via dit forum weet wat er aan de hand is maar gewoon naar een garage gaan die jou een diagnose steld. Als het gaat zoals je beschrijft is zo'n diagnose bij iedere universele garage zo gemaakt (en bij zeker kosteloos).
Ik ga morgen ff langs de dealer waar ik hem heb gekocht!
Afbeelding
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 13:50

Koppeling blijft altijd een lastig punt. Het is bekend dat koppelingen aan slijtage onderhevig zijn en gedurende de levensduur van de auto 1 of meerdere keren worden vervangen. Er zijn ook garages die dit zonder problemen onder garantie laten vallen en dit kosteloos voor je vervangen.
Een beetje tact en vriendelijkheid doet soms wonderen ( boos worden, garantie eisen kan altijd nog ;).
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 15:19

Volgens mij is het met onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn vooral belangrijk of de slijtage in een normaal patroon past. Als je een auto koopt met 2 ton op de teller en de koppeling is versleten, dan is dat vrij normaal, maar koop je een auto met 10.000 op de teller, dan mag je er van uit gaan dat de koppeling nog niet versleten is.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

23 feb 2015, 16:26

Die tik is je kettingspanner
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hellouw
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 mar 2011, 12:17

Re: Vermogenverlies bij volgas wegtrekken uit stilstand

24 feb 2015, 19:00

Vanmiddag bij de dealer geweest, heb een afspraak gemaakt dus gaan ze binnekort ff alles nalopen en vervangen indien nodig.

Waarschijnlijk is het de kettingspanner en ze gaan ook naar me koppeling kijken :icon_top:

Bedankt voor de feedback guys :wink:
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”