Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
WDonders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 20:40

Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

29 sep 2016, 20:57

Hallo,
ben nieuw op het forum maar rijdt al jaren Mini. Allereerst een Cooper ( waar de zoon nu in rijdt) en nu een Cooper S en besteld een Clubman 2016.
Nu is de Cooper S (2006) ineens tijdens het rijden gestopt, krijg hem ook niet meer aan de praat. Reeds accu vervangen maar nog steeds niet starten. Dynamo draait rond.
Iemand een oplossing en of mogelijke oorzaak?
Gr Willy
Chriscoopers2003
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Empe
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2016, 15:59

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

29 sep 2016, 21:40

Benzine op? perongeluk diesel getankt?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

29 sep 2016, 22:10

Dynamo draait rond...of de startmotor? Dynamo laadt de accu, startmotor zwengelt de krukas rond. :mrgreen:

Maar ja, het is wel lastig om vanaf afstand diagnose te stellen.... Wat werkt er wel, wat werkt er niet?
Heb je wel stroom bijvoorbeeld?
Is er brandstof?
Draait de brandstofpomp?
Wellicht storing op de startonderbreker?
Wat gebeurde er bij het spontaan afslaan? Reed je bijvoorbeeld door de diep gat, want er zijn MINI's waarin een botssensor zit...
Kun je foutcodes uitlezen van de computer?
Branden er ergens storingslampjes op je dashboard?
Heb je al eens de reserve sleutel geprobeerd om daar mee te starten?

Vragen, vragen, vragen.... :D :D
WDonders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 20:40

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

30 sep 2016, 07:16

Dank voor jullie reacties. Benzine is bijna een volle tank. Mini sloeg af tijdens parkeren tegen kleine helling. Binnen verlichting en radio werken voor de rest werkt er niets. Ik heb meerdere berichten gelezen dat de krukas sensor versleten zou kunnen zijn, maar hoe kun je dit controleren en/of meten? Een aantal weken branden de storing lampjes van Airbag/rem/DSC, remblokken zitten pas 1 jaar erop en sensors heb ik wederom vervangen. Storing lampje blijft helaas branden.
Misschien toch maar even de Dealer bellen. Kunnen misschien de sleutel uitlezen of worden dit soort storingen hier niet geregistreerd?
Net gebeld en men denkt de dynamo, wilden al een berger sturen om de auto naar de garage te brengen, kassa.
Hier wacht ik even mee, hoop op meer reacties vanuit de Mini Club.

Gr
Willy
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

30 sep 2016, 09:14

FF contact zoeken met Minimaastricht > Marcel die wil wellicht wel even samen met je kijken en kan eventueel iets regelen met Davy van Gear53
WDonders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 20:40

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

30 sep 2016, 12:08

Sleutel is door Kessels in Maastricht uitgelezen, helaas geen foutmelding zichtbaar. Accu is zo goed als leeg. Mini zelf moet uitgelezen worden.
Ginoceros, jouw bericht met 2 personen heb je hier telefoon nummers van? aub dan via pb sturen
Gr
Willy
WDonders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 20:40

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

06 okt 2016, 19:16

Ok, de Mini staat inmiddels bij Kessels te Maastricht. Probleem is dat de distributie geleider is afgebroken en in de motor terecht is gekomen. Motor ligt open en kan gelukkig gerepareerd worden. Bijna alles vernieuwen en een kosten plaatje van ca.3500 euro.
Volgende week zou hij klaar moeten zijn. Bedankt voor jullie reacties
Gr Willy
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

06 okt 2016, 20:01

KATSJENG..... wow, wat een geld... Had wel verwacht dat alle S-jes ondertussen al een verbeterde distributieketting/-spanner zouden hebben. (Voor het bekende ratel-probleem.)
Maar sommige MINI's zijn blijkbaar aan de aandacht ontsnapt. Hopelijk is er niet al teveel stuk gegaan, alhoewel ik vermoed dat kleppen en zuigers wel geraakt zijn. En daarmee ook krom, hapjes eruit, etc, etc...
Succes met het herstel (en het sparen voor de reparatie...)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

06 okt 2016, 23:17

WDonders schreef:Ok, de Mini staat inmiddels bij Kessels te Maastricht. Probleem is dat de distributie geleider is afgebroken en in de motor terecht is gekomen. Motor ligt open en kan gelukkig gerepareerd worden. Bijna alles vernieuwen en een kosten plaatje van ca.3500 euro.
Volgende week zou hij klaar moeten zijn. Bedankt voor jullie reacties
Gr Willy
Ik wil niet vervelend zijn, maar je wordt echt bedonderd waar je bij staat.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

06 okt 2016, 23:35

Even wat meer uitleg;

De kettinggeleiders zitten aan de linkerkant van het blok, als die stuk gaan en afbreken vallen die in het carter, dat is op zich niet eens zo'n probleem.
Als daarbij óók de ketting gebroken is, dan is het inderdaad wel een probleem, want dan raken de kleppen de zuigers. Daarbij vind ik nog altijd dat ze je voor 3500 gruwelijk hard naaien. Ik kan het niet mooier brengen, want ik weet bijna zeker dat ik het voor de helft ook gefixed had voor je.
WDonders
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Maastricht
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 20:40

Re: Motor stopt tijdens rijden, start nu niet meer.Help

19 okt 2016, 15:01

daar ben ik weer, Mini is gemaakt voor 3750 euro !!
zuigerveren, distributie ketting, geleider, diverse kleine onderdelen en waterpomp vervangen. S'je rijdt nu wel weer soepel en hopelijk blijft hij dit doen.

goed nieuws vanuit KERAM, kan eindelijk vrijdag de nieuwe Clubman gaan afhalen. foto's volgen zsm

In ieder geval bedankt voor alle reactie's

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”