Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 09:57

Ik wil zelf ook naar 16" eigenlijk, net wat meer bodemvrijheid. Qua band dan 205/50-16 of 205/45-16 op een velg van 7-8J.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 10:29

Als je ook een setje Ultralite wil kan ik misschien wel iets regelen met de prijs :D

Het gaat om deze: http://www.wheeloutlet.nl/ultralite-nl

Over de maat ben ik nog niet uit. Welke bandenmaat zou het beste om deze 17" 7,5J velgen passen? 205/45 of iets breder?

Ik wil geen spacers oid en ga meer voor wegligging dan voor looks met de banden.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 11:00

205/45 of 215/40 zou ik doen, 205/40 als je op safe wil qua ruimte in de wielkasten bij verlagen.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 12:34

Hoi, die velgen die je hierboven met een linkje laat zien. Is dat het zelfde model als de Enkei velgen? Dus zeg maar een goedkopere variant? Gewoon pure interesse, iets met een velgentic enzo :lol: :icon_top: Hoe is de kwaliteit van de velgen?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 12:53

Ik heb evt nog wel eea liggen voor je;
- 550 cc injectoren, nieuw met de pigtails
- 16 inch BBS RG-F velgen, mocht je er nieuwe banden omheen willen hebben (NS2R bijv), kan ik dat ook voor je regelen. Mocht je 17 inch willen rijden heb ik daar ook nog wel eea in.
- Ik heb nog een Eibach 19 mm achtestabi, verstelbaar
- Setje Superflex draagarmbussen. Die zijn beter dan Powerflex omdat ze in een ijzeren huls zitten. Dat vroeg Brightley zich nog af.

@ Vinny; Weet je eigenlijk wat ze allemaal aanpassen bij een ECHTE custom remap?
- Uiteraard brandstoftabellen. Ja, het zijn er meer, nee het zijn er geen 2. Het zijn er flink meer. Een R53 heeft een bijzonder complexe ECU die bijna werkt als een standalone, mits je toegang hebt tot de juiste tabellen.
- Timing wordt scherper gezet; timing maakt vermogen samen met brandstof.
- Launch control
- Gasrespons
- Koppelafgifte
Timing en brandstof zijn uiteraard de belangrijkste tabellen. Ik heb er nu meerdere keren langs gezeten hoe George auto's afstelt met Bytetronik en ik ken het programma. Ik heb ook gezien hoe dat bij Beek gaat. Wereld van verschil. Alsof je schrijft met een digitale pen op een computer vs het uitbikken van schrift met een beitel in een stuk steen. De manier van Beek is ouderwets, ECU eruit halen, chip eruit halen etc. Om maar even niet te spreken over het feit dat hun "basismap" van 550 cc injectoren gewoon keihard gejat is uit mijn oude blauwe MINI. Weet je dat ook meteen.
Het prijsverschil van Bytetronik zit er gewoon in, dat die software stukken beter is en écht meer custom is dan andere tuners. Risico-beperking, weten dat alles gewoon helemaal goed staat. Ik heb met eigen ogen gezien hoe goed de custom maps waren van Beek, omdat hun klanten uiteindelijk Bytetronik namen en zelf merkten dat de auto's stukken beter liepen met die software. Brandstof en timing stonden er compleet langs. Just my 2 cents..
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 14:14

@Davy: PB

@Casper: deze zijn idd precies dezelfde. Beschikbaar in zilver, zwart of koper kleur. Worden veel in de racerij gebruikt omdat ze licht zijn en tegen eens stootje kunnen. Meer info: https://wholesale.roverworks.nl/categor ... te-velgen/
Hier zijn de Ultralite velgen nog goedkoper. Reken op ongeveer €400 per 4 velgen! Ik doe hier veel zaken voor mijn BRM en heb alleen maar goede ervaringen. Ik heb Rik, de eigenaar gebeld en hij wil wel 15% korting geven als we met een groupbuy 5 setjes zouden afnemen :icon_top:
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 14:21

Bedankt voor je sportieve uitleg davey. Ik snap nu waar het geld in gaat zitten.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 14:32

Chill-es schreef:@Davy: PB

@Casper: deze zijn idd precies dezelfde. Beschikbaar in zilver, zwart of koper kleur. Worden veel in de racerij gebruikt omdat ze licht zijn en tegen eens stootje kunnen. Meer info: https://wholesale.roverworks.nl/categor ... te-velgen/
Hier zijn de Ultralite velgen nog goedkoper. Reken op ongeveer €400 per 4 velgen! Ik doe hier veel zaken voor mijn BRM en heb alleen maar goede ervaringen. Ik heb Rik, de eigenaar gebeld en hij wil wel 15% korting geven als we met een groupbuy 5 setjes zouden afnemen :icon_top:
Nette prijzen, bijna gelijk aan rechtstreeks in GB bestellen (zonder eventuele korting al). Met 15% helemaal dikke prima! :icon_top:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 14:33

Afbeelding
Dit zijn de Ultralite F1 waar ik het over heb :()
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 15:09

Ja, die had ik zelf een tijdje terug ook gevonden. Ook in 16x7 ET35, precies wat ik wil... Nog 3 mensen erbij zoeken dus? :mrgreen:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

23 jul 2017, 15:21

Casper? Tijd om die knoop door te hakken man :O
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

24 jul 2017, 13:29

Meer info over de Ultralite's is hier te vinden: https://www.ultralitewheels.eu/ Dit is van dezelfde persoon.

Ik ga dus voor de zwarte 17" Ultralite F1. Deze zijn 7,5J ET42 en 8,7kg. Ik vraag me af welke bandenmaat ik het beste kan kiezen. Ik kom zelf uit op 215/45/17 omdat deze dan slechts 1,46% afwijken van 205/45/17 op de 7J ET52 (en 10,5kg) velgen die ik nu heb. Heb jij betere suggesties dan hoor ik het graag! Ik zie namelijk veel 215/40/17 langskomen terwijl deze een afwijking van 2,03% geven...

Bijkomende overweging is dat de NS2R ook in 215/45/17 verkrijgbaar zijn :D

Qua draagarmrubbers ga ik voor Superflex. Ik vraag me alleen af of "men" dit alleen aan de voorzijde of ook aan de achterkant doen. Op basis van kosten komt het me beter uit om alleen de voorzijde aan te pakken natuurlijk... Wie kan hier iets over zeggen?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

24 jul 2017, 19:14

Alleen voorkant doen, achter kan het geheel dan niet genoeg bewegen, is ook weer niet wenselijk. Semi's in 215/45-17 vallen erg breed, vrijwel gegarandeerd niet zonder bijgeluiden tenzij je de wielkasten flink aanpakt. Banden ook liever een beetje kleiner dan een beetje groter, heb je onder de streep ook nog wat meer vermogen aan de wielen. :)
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

25 jul 2017, 12:10

Alleen voor :icon_top:

Is bandenmaat 215/40/17 ook betere keus t.o.v. 205/45/17?

Martijn, wil jij sowieso die 16" Ultralites F1 dan kan ik wel eens navragen voor je wat dit precies moet kosten...
MartijnGizmo schreef:Alleen voorkant doen, achter kan het geheel dan niet genoeg bewegen, is ook weer niet wenselijk. Semi's in 215/45-17 vallen erg breed, vrijwel gegarandeerd niet zonder bijgeluiden tenzij je de wielkasten flink aanpakt. Banden ook liever een beetje kleiner dan een beetje groter, heb je onder de streep ook nog wat meer vermogen aan de wielen. :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Nieuwe upgrade ronde voor mijn oude trouwe JCW

25 jul 2017, 14:54

Informeren kan altijd natuurlijk! 8) In de kleur brons dan trouwens...

215/40 of 205/45 scheelt maar heel weinig qua maat, gewoon kijken wel je makkelijk/gunstig kunt krijgen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”