R50 Cooper inhouden

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
hanhoo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2017, 22:09

R50 Cooper inhouden

24 nov 2017, 12:18

Ik heb onze Cooper particulier gekocht en sinds we hem hebben een probleempje met de motor (R50, Cooper, 115pk, 2003, 189dkm).

Bij de koude start loopt hij 2000tpm stationair en bij rijden met koude motor houdt hij bij optrekken telkens eventjes een seconde in. Het lijkt wel alsof hij twijfelt tussen rijk/arm mengsel. Als ik niet rustig rij, kan ik een misfire opwekken (blijkt ook bij uitlezen). Na een minuut of 3 rijden is het over en is stationair weer normaal. Al vind ik dat hij nog niet optimaal presteert voor mijn gevoel, vooral in de lage toeren. Bovendien is het brandstofverbruik wat aan de hoge kant (1:12 lange stukken 100km/u, 1:6 korte stukjes in het dorp).

Enige tijd geleden heb ik wel een storing op de lambda gehad achter de kat, maar dat was omdat de stekker sluiting maakte tegen het chassis (hing los te bungelen). Vastgezet, storing gereset en deze is niet meer teruggekomen. Ook heb ik de adaptieve waardes van het O2 systeem gereset.

Bougies zijn vernieuwd, kabels zien er verder goed uit, gasklephuis is gereinigd (was nauwelijks vervuild).

Enig idee iemand?
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: R50 Cooper inhouden

27 nov 2017, 19:03

Lijkt alsof hij valse lucht pakt. Heb je de slangen al bekeken?
hanhoo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2017, 22:09

Re: R50 Cooper inhouden

27 nov 2017, 19:08

Ja, afgelopen weekend bij toeval, dacht er ook aan. Helaas niets noemenswaardigs kunnen vinden. Geen reactie qua toerental verder ook.

EDIT: Ik zat even na te denken. :() Vanochtend draaide hij geen 2000tpm. Misschien heb je toch een richting. Heb je tips welke slangen speciale aandacht hebben? Slangen zijn allemaal soepel en ogenschijnlijk lekdicht.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”