R52 ratellend geluid passagierskant.

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
R52-1981
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018, 20:12

R52 ratellend geluid passagierskant.

06 apr 2018, 20:33

Beste toekomstige Mini-vrienden:

Ik heb gisteren mijn aanmelding gedaan op dit forum omdat ik ook gisteren onze eerste Mini ben gaan ophalen.
Vandaag de auto grondig gepoetst om zo een mooie voorstelling te kunnen maken van mezelf en de wagen.
Het betreft een MiniCooper S van 2007.

Echter kom ik er vanavond achter dat ik met een ratelend geluid zit aan de passagierskant van de motor.
Zoals je kan voorstellen serieuze domper op de vreugde.
Wat me opvalt is dat dit met koude motor niet het geval is, maar eens warm zeer aanwezig.
Tijdens het rijden valt het vervelende geluid weg en neemt het geluid van supercharger over.

Vooral bij stoppen voor een verkeerslicht merk ik het nu.

Leuk, zaterdagavond waarop ik de vrouw wilde verrassen met een leuke weekendwagen voor ons, morgen geen dealer die me kan helpen, en maandag voor een week in het buitenland.

Zelf niet echt gesteld op het adviseren via het www ben ik toch genoodzaakt om deze hulplijn in te roepen.
Iemand die deze symptomen herkent en me een eerste advies kan geven?
Ons ritje morgen om te genieten van onze eerste zonnestralen beter op de motor aanvangen neem ik aan?

Ik dank jullie alvast, de voorstelling werk ik volgende week af op hotel zoals gepland. SOS
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

06 apr 2018, 22:16

Welkom op het forum, en alvast veel plezier gewenst in je MINI Cabrio S.

Wat betreft het geluid, demper van de rechtse motorsteun wellicht? Druipt er olie uit die demper? Of zit wellicht de chassisbalk al onder de prut. Ze willen wel eens gaan lekken, en dan maakt optrekken en afremmen op de motor een geluid aan die kant.
Hopelijk is het een 'minor issue', en kun je straks van een plezierige MINI genieten en kilometers maken. Het mooie weer komt eraan. 8)
R52-1981
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018, 20:12

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

07 apr 2018, 21:32

Robert schreef:
06 apr 2018, 22:16
Welkom op het forum, en alvast veel plezier gewenst in je MINI Cabrio S.

Wat betreft het geluid, demper van de rechtse motorsteun wellicht? Druipt er olie uit die demper? Of zit wellicht de chassisbalk al onder de prut. Ze willen wel eens gaan lekken, en dan maakt optrekken en afremmen op de motor een geluid aan die kant.
Hopelijk is het een 'minor issue', en kun je straks van een plezierige MINI genieten en kilometers maken. Het mooie weer komt eraan. 8)
Hallo Robert,

De motorsteunen zijn allemaal droog, ook de chassisbalk.
Het ratelen is afhankelijk van toerental en verdwijnt bij gas geven, vooral staionair hoor je het gekletter het hardst.
Ik heb advies ingewonnen bij een monteur van BMW/Mini, hij zou als eerste de spanrol van de distributie vervangen, dat gaan we dan ook doen, baat het niet...
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

08 apr 2018, 05:42

Hoe is je oliepijl? De kleppen willen nogal luid tikken bij laag oliepijl. Ookal brand je olielamp niet kan het al te laag staan.
R52-1981
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018, 20:12

Re: R52 ratellend geluid passagierskant

08 apr 2018, 08:28

Vinny85 schreef:
08 apr 2018, 05:42
Hoe is je oliepijl? De kleppen willen nogal luid tikken bij laag oliepijl. Ookal brand je olielamp niet kan het al te laag staan.
Dag Vinny,

Het oliepijl is op de max, ik zie wel in de historie dat de pijlstok werd vervangen, ik mag aannemen dat die maar op 1 juiste manier kan gemonteerd worden zodat er geen verschil is op de “diepte” van de stok?

Ik heb al draaiend de olievuldop geopend maar ik dan volgens mij de kleppen harder zou moeten horen maar dat was niet het geval.
R52-1981
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018, 20:12

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

10 apr 2018, 21:36

Even terugkoppelen hierop.

Vandaag werd de distributieketting-spanner vervangen met een positief resultaat, draait als een naaimachine nu. 👍
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

10 apr 2018, 22:49

Toppert
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: R52 ratellend geluid passagierskant.

11 apr 2018, 22:16

Top dat het bij jou is opgelost.
Die spaaners gaan wel eens vaker stuk.
Mini JCW 211 pk 2003

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”