Schroefset stress :)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Schroefset stress :)

25 jun 2018, 11:26

Ok, keuzestress.

Ik heb vorig jaar hier via de club een schroefset overgenomen. Dat is een Cobra Evo R set, dus niet de minste. De set is echt al een oudje en heeft al onder verschillende auto's hier gezeten. Voor montage heb ik hem laten reviseren. Nu is er, weer, een demper lek en twijfel ik wat ik moet doen. De opties zijn opnieuw laten reviseren of een nieuwe/andere schroefset aanschaffen. De nieuw aan te schaffen schroefset zal dan zeker niet van hetzelfde kaliber zijn als de Evo R. Denk meer in de richting van Cobra Evo 1, KW V1 of ST X. Dus zo'n beetje onder de €1.000. Mindere rijeigenschappen dus, maar praktisch wel makkelijker uitvoerbaar, immers oude set eraf, nieuwe set erop.

Nog wat achtergrond info. De Mini wordt gebruikt als 3e auto. De afgelopen 1,5 jaar hebben we er nog geen 8.000km mee gereden, wat uiteindelijk neer zal komen op zo'n beetje 5.000km per jaar gemiddeld. Vrij weinig dus. Trackdays doe ik niet, misschien nog wat rondjes Nordschleife, maar dat zijn dan ook echt toeristenrondjes.

Wat zouden jullie doen?
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Schroefset stress :)

25 jun 2018, 11:56

Ik zou voor de nieuwe set gaan. Zoals je al schreef revisie is het vaak niet.
Vaak komt het weer gewoon terug daarom ook vaak de beperkte garantie bij revisie. Of je moet je mini toch willen verkopen over een tijdje dan kan het wel weer een oplossing zijn..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefset stress :)

25 jun 2018, 23:26

Frankie,

ik zit nog te wachten op een R55 Clubman Hampton (moet nog een andere versnellingsbak onder) maar ben ook al aan het oriënteren voor een schroefset. Ik zit een beetje op dezelfde track. Op mijn huidige R56 Cooper zit de Cobra EVO1 waar ik zeer tevreden mee ben. Voor mij is het ook meer de looks dan voor extra performance al moet ik zeggen dat ik veel rijplezier beleef met deze set. Ik moet zeggen dat de set er nog steeds goed uitziet, nog geen roest plekken. De Cobra EVO R is tov de EVO1 een professionelere set, raar dat die lekken of heeft ie er al heel veel kilometers opzitten? Als die al een keer gereviseerd is en nu weer lek is dan zou ik ook voor een nieuwe set gaan. Ik vind persoonlijk dat je bij een 2de hands set soms de ellende van een ander koopt dus ik zou voor nieuw gaan (garantie). Mijn Cobra EVO 1 toen via GoGarage37 aangeschaft en geplaatst, weet niet of ze die nog verkopen want die kwamen volgens mij via Coen en die is nu vertegenwoordiger van AST.

Ben benieuwd wat je gaat plaatsen en je rijervaring, keep us posted :icon_top:

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Schroefset stress :)

26 jun 2018, 09:20

Hoi Milco, onder mijn Clubman had ik een KW V1, dat reed ook super.

De Evo R set die nu onder de cabrio zit heeft echt al onder heel wat wagens van de club gezeten. Die is dus ook al echt oud :) Ik zal wel eens vragen aan Roel of hij die Cobra Evo1 set nog kan leveren en plaatsen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefset stress :)

26 jun 2018, 20:16

:icon_top:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Schroefset stress :)

18 jul 2018, 09:41

Stress voorbij, ik heb uiteindelijk een H&R set besteld :). toch nog lang getwijfeld of ik niet iets als BC Racing, Meisterr o.i.d. zou nemen. Maar al die instelmogelijkheden ga ik toch niet gebruiken, dus voor de voordeligere optie gegaan.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefset stress :)

18 jul 2018, 13:16

Wat heb je precies gekocht dan, The H&R Street Performance schroefset of alleen H&R Sport verlagingsveren? Ben wel benieuwd naar ervaringen, ik heb ondertussen ook mij R55 Clubman Hampton binnen
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Schroefset stress :)

18 jul 2018, 14:26

Schroefset, staat als H&R Twintube gewindefahrwerk geadverteerd. Is denk ik de Street Performance met een andere naampje (de Streetperformance staat niet meer op de H&R site).
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefset stress :)

18 jul 2018, 22:32

Scheelt het nog veel (in €) in Duitsland aanschaffen tov Nederland?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Schroefset stress :)

18 jul 2018, 22:37

Ik heb nu 700 euro betaald inclusief verzenden ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”