Rare problemen mini R50 cooper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
mitchellbrink81
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:52

Rare problemen mini R50 cooper

30 jun 2018, 14:51

Hallo Allemaal,

Ik heb me hier een tijdje geleden al even voorgesteld maar daarna is het een beetje stil komen te liggen op het forumgebied. Niet op mini gebied kan ik dan weer wel zeggen...

3 weken terug heb ik mijn motor opgeblazen :shock:, en 2 weken terug heb ik deze vervangen voor een andere blok.
Daarna een week rustig gereden, de motor liep mooi en ik had geen melding of iets dergelijks. Maar afgelopen week kreeg hij ineens rare kuren, ik reed weg vanaf mijn werk en na een minuut of 5 brand het ASC lampje, ik dacht toen nog wellicht is er een stekkertje losgeschoten. Even later toen ik de file in reed begon hij erg slecht stationair te lopen en viel zelf een aantal keer uit :(, ook bij hoger toerental komt er een soort galm/gejank.

Wat ik niet vervangen had van het nieuwe blok waren de bougies en multiriem, multiriem was van mijn eigen blok en had er nog geen 5000 km op zitten denk ik. Nu heb ik dit weekend beide vervangen en er een verse accu ingezet, maar het probleem blijft nog.

Het is voor mij nu echt een raadsel geworden, de link tussen het ASC lampje en het stationair lopen zie ik niet echt...

Heeft er iemand een idee, wat dit zou kunnen zijn? ik probeer aankomende week even langs te garage te rijden en hem te laten uitlezen, wellicht dat dat het ASC lampje wat opheldert.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Groet Mitchell

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”