verdachte injector testen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

verdachte injector testen

02 okt 2018, 16:01

Hoi,
Ik heb een MCS JCW uit 2003 met de naam Mike. Mike heeft nu 160k gelopen.
Mike loopt niet lekker. Met name als Mike koud is. Het voelt als een lichte misfire oid maar dat is het niet. Mike genereert geen foutcodes, helaas. Mike gaat redelijk goed bij volgas maar met half gas of in ieder geval niet vol gas is de vermogensgroei niet constant. Dit gaat schokkerig. het voelt alsof Mike op 90% van zijn vermogen presteert. Af en toe gaat hij wel op 100% en dan merk je weer wat het is om een MCS JCW te hebben. Het lijkt als of er niet altijd genoeg brandstof ingespoten wordt.

Ik heb al vrij veel gedaan om Mike weer goed in orde te krijgen. Zelfs een cilinderkop-rebuild. Kleppen enz weer netjes ingeslepen en nokkenasketting op speling gechecked.

Reeds gedaan:
  • Bougies
  • Bougiekabels
  • Bobinepack
  • cilinderkoprevisie
  • MAP-sensor
  • Luchtfilter
  • Brandstoffilter
  • adaptiewaarden
  • voorste lambdasensor
  • By-Pass-Valve vervangen
Nu verdenk ik een van de injectoren. Als de auto start, gaat hij eerst een paar keer rond alvorens (net niet helemaal top) te starten. Verder loopt hij keurig stationair en mooi rond.
Ik heb de beschikking over INPA en NCSExpert (laatste hiervoor niet relevant). Nu kun je bij andere BMW's blijkbaar de injectoren individueel uitschakelen en weer inschakelen om te testen welke niet goed is. Alleen dat kan ik voor een MINI niet vinden.

Wie kan mij helpen met mijn probleem? Ik ben ook bereid om naar een specialist te gaan (tegen betaling) maar wil dan wel naar iemand die me ook echt kan helpen. Wanneer ik naar de dealer ga, heb ik daar niet zo'n vertrouwen in. die gaan direct allerlei (dure) delen vervangen om het zo op te lossen.
Ik ben bekend met onze specialisten Beek uit Den Haag, Spenki uit Enschede en Martijn Schol uit uit diepe zuiden maar woon zelf in het oosten. Van Spenki weet ik dat hij hier niet zo handig in is. ( in ongeveer alles verder wel :D )

Wie helpt mij en Mike er weer bovenop te komen?
koorenkip
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2018, 22:09

Re: verdachte injector testen

02 okt 2018, 16:47

Hoi Gijs,

Als je er iets aan hebt; ik heb laatst 4 stuks 380cc Bosch injectoren overgenomen maar nog niet gemonteerd, als je de injectoren uit wilt sluiten mag je ze wel even lenen/testen.
Ze zijn iets van 5000km oud en daarna vervangen door 550cc's
Ik woon in Deventer dus Zutphen is praktisch om de hoek

Gr. Rik
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: verdachte injector testen

02 okt 2018, 16:51

Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn! Hoe kunnen we dat afspreken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
koorenkip
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2018, 22:09

Re: verdachte injector testen

02 okt 2018, 18:44

Mini-Gijs schreef:
02 okt 2018, 16:51
Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn! Hoe kunnen we dat afspreken?
Ik stuur je een PM met m’n adres :icon_top:
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: verdachte injector testen

11 okt 2018, 13:33

Nou, ik heb de 380cc Bosch 0280158315 van @koorenkip er op gezet en dat maakt een heel verschil!! :yeah
Veel meer power, vooral onderin.

Ik heb nu wel veel last van jojo-en van de BPV. Deze heb ik twee maanden geleden nieuw geplaatst maar dit helpt dus niet veel. Moet je voor een MCS JCW een zwaardere hebben? Is een Detroit Tuned zwaarder dan OEM?

In ieder geval helpen de injectoren enorm. Deze heb ik geleend van @koorenkip, heeeeeel veel dank daarvoor. :-))

Heb ze gelijk nieuw besteld, nu maar hopen dat Auto-onderdelen24.nl snel gaat leveren......
Gebruikersavatar
Sanderz
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vld
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14

Re: verdachte injector testen

21 okt 2018, 20:32

Had jij het gevoel dat hoger in toeren je vermogen miste? En liep hij wel altijd op 4 pitten?
2003 R53
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: verdachte injector testen

21 okt 2018, 22:15

Ja, wel op 4 cil. Maar voelde niet als vol vermogen. Ik heb een tijd de bobine enz verdacht, gezien het stotteren maar alles vervangen hielp niet.

Met de bosch 380’s is het vermogen al velen malen beter, vooral meer onderin de toeren. Zal wel door de betere verneveling zijn met 4 i.p.v. 2 gaten.

Stotteren is echter nog steeds niet helemaal weg.

Jojo wel, ik heb de slang tussen BPV en hoorn vernieuwd. Die was erg slecht. Nu is dat goed.

Stotteren blijft een vraagteken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”