Vliegwiel kapot ?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Kenneth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:11

Vliegwiel kapot ?

19 okt 2018, 19:16

Net terug van de garage die heeft een nieuwe koppeling en bute gestoken. Die waren immers kapot. Omdat ik de wagen net gekocht had van een garage (zonder garantie) overeen gekomen dat ik geen werkuren moest betalen. Dit heeft me 200 euro gekost. Tijdens de naar huis rit is het geluid er weer 😔.

Na wat opzoekwerk, heb ik een vermoeden dat het vliegwiel kapot is. Omdat mijn mini cooper s (2004) aardig trilt bij achterruitrijden, ook schokt hij erg bij het gas geven. Na wat opzoekwerk ook gevonden dat deze zorgt voor een kapotte bute. Aangezien deze vervangen geweest is maar na enkele km's toch terug kapot is ( vermoedelijk omdat net hetzelfde geluid terug is) ben ik bang dat het het vliegwiel is. Heeft er hier iemand ervaring mee ? Wat zijn zoal de symptomen van een kapotte vliegwiel ? Denken jullie dat mijn redenering juist is ?
dennisR56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2018, 20:23

Re: Vliegwiel kapot ?

28 okt 2018, 13:43

het zou kunnen, nog nooit een kapot vliegwiel gehad, altijd tegelijk met koppeling vervangen, weet ik zeker dat ik er geen last van krijg. heb het wel een gehoort dat dat de symptonen kunnen zijn, maar dan moet je het dacht ik op je hele toeren gebied hebben, heb wel eens gehad dat mijn blok een beetje zat te stuiteren, was het gewoon een rubber die kapot was, daarna niks meer aan de hand

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”