Diameter uitlaat

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Onnozeewolde
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2018, 22:16

Diameter uitlaat

30 nov 2018, 00:10

Hallo allen,


Weet iemand de diameter tbv de aansluiting voor een einddemper van een mini Cooper one 2006?
Ik ben van plan een einddemper aan te schaffen maar weet de diameter niet van het standaard uitlaatsysteem.

Alvast bedankt, groetjes Onno
Onnozeewolde
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2018, 22:16

Re: Diameter uitlaat

26 dec 2018, 20:39

... Best druk hier!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Diameter uitlaat

26 dec 2018, 21:25

Wat houd je tegen om effe onder de MINI te duiken, en te meten???

Oh, en dat je wat minder reactie krijgt.... De meeste mensen die in hun eerste bericht, alleen maar een vraag droppen, die zien we meestal niet terugkomen. Maar jij bent een uitzondering, na een maand plaats je een opmerking bij je eigen vraag.

Alleen met de diameter van de pijp ben je er trouwens niet, ook de ophangpunten van de einddemper zijn belangrijk. Bij de meeste uitlaatverkopers zie ik op de website wel bij welke auto de uitlaatdemper zou moeten passen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Diameter uitlaat

27 dec 2018, 00:29

Onno,

wat Robert al aangeeft. Het is gebruikelijk dat je je op een forum even voorstelt in de rubriek WHO ARE YOU. Hiernaast heb ik een R55 en R56 dus ik kan je helaas niet helpen met meten want ben niet in bezit (geweest) van een 1ste generatie MINI.

Als je even google gebruikt kom je al een aardig eind maar als je dan naar de diverse einddempers kijkt zie je dat er tussen de merken onderling soms een klein verschil zit. (sommige 2" inch, andere weer2,1" inch). Als je bij de goede zaken/winkels info zoekt, bv Beek AutoRacing (MINIspeed.eu) dan zie je precies welke einddempers horen bij een 1ste generatie en bij sommige wordt de afmeting erbij gegeven..

Hiernaast is het op afstand moeilijk beoordelen wat je onder je MINI hebt liggen, in deze sluit ik me dus bij Robert aan, meten is weten dus met een schuifmaat even onder je auto de juiste maat op meten.

uitlaatsystemen: https://minispeed.eu/product-categorie/ ... en/page/2/

Succes,

Milco

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”