Motormanagement van Cooper in een One?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bert Roozendaal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:00

Motormanagement van Cooper in een One?

03 dec 2018, 11:43

Hallo Mini-isten

Ik ben nieuw hier want net een R50 Mini One gekocht uit 2003. (Voor de kinderen maar wij vinden hem ook heel leuk). Ik had het geluk dat mijn (Land Rover) garage ook nog een gecrashte Cooper uit 2002 had staan en ik daar alles mocht afhalen wat ik kon gebruiken. Dus heb ik ook het motormanagement meegenomen.

Mijn gedachte is dat de motoren van beide Mini's gelijk zijn en alleen de elektronica bij de Cooper voor wat meer vermogen en koppel zorgt ten opzichte van de One.

Vraag 1: is dat zo?
Vraag 2: kan ik die computers zonder meer uitwisselen en dan dus een One met 20 pk meer krijg?

Verder lees ik allerlei onheilspellende berichten over de Midlandbak die ook in mijn One zit. Maar: de bak schakelt zoals je van een bak met 135K op teller mag verwachten. Beetje stroef als koud, prima en zonder geluiden als hij warm is én je hem beheerst schakelt zoals je dat in een vrachtwagen doet. Wel hangt er steeds een drupje olie onder.

Dus Vraag 3: kan ik straffeloos meer vermogen in die bak pompen of is dit dezelfde bak als in de R50 Cooper?

Wie heeft er concrete antwoorden en of ervaring met mijn vragen?

Groetjes Bert
Gebruikersavatar
Jappo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2016, 07:22

Re: Motormanagement van Cooper in een One?

03 dec 2018, 21:11

Geen idee of je de computers zo kan wisselen. Ik weet wel dat de motoren gelijk zijn. Bij mijn 2005 one is de software aangepast en dat leverde 27 pk extra op. Mijn mini heeft 64500 km en lijkt er geen moeite mee te hebben.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Motormanagement van Cooper in een One?

04 dec 2018, 05:55

Is het je bak die lekt of is het je krukaskering?
Bert Roozendaal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:00

Re: Motormanagement van Cooper in een One?

04 dec 2018, 09:23

Hoi,
Geen idee. Volgens mij komt het tussen de pakking vandaan. Bij krukaskering lekkage zou ik verwachten dat het oliespoor van meer richting de motor moet komen. Maar de bovenkant en onderkant van de bak zijn droog. Het is echt alleen als je eronder staat met je gezicht naar achteren, het voorste onderste gedeelte, rechts.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Motormanagement van Cooper in een One?

05 dec 2018, 10:15

Je versnellingbak blijft idd droog met een krugaskering lekkage.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”