Warme lucht climate control

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Warme lucht climate control

21 mei 2020, 10:40

Goeden dag, afgelopen maandag reed ik vanuit Arnhem naar huis toen het mij opviel dat de climate control warme lucht blaasde terwijl het toch redelijk warm was. Mijn eerste veronderstelling was dat ik de airco bij moest laten vullen, dat was tenslotte al weer 4 jaar geleden.
Ik heb dat gelijk laten doen en op dat moment blaasde de airco ook koude lucht.
Echter toen ik van de week weer op pad was merkte ik dat de climate control weer warme lucht blaasde en dat hij pas koude lucht ging blazen toen ik de temperatuur op LO zette en dat was nog geen koude lucht zoals een airco hoort te blazen. De temperatuur stond op 20 graden terwijl het buiten warmer was.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Het gaat om een r53 uit 2007.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gerrit
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Warme lucht climate control

21 mei 2020, 13:12

Hebben ze tijdens het vullen ook gecontroleerd op lekkage s metname de condensor ( die zit voor de radiateur) wil nog wel een lekkage vertonen wat niet met het blote oog zichtbaar is alleen met een uw lamp .als hij gevuld wordt staat er druk op en die ben je bij een lek zo kwijt ,de airco vloeistof /gas is nogal vluchtig dus je ziet geen druppels ofzo.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Warme lucht climate control

21 mei 2020, 20:43

Gerrit, wat Coen hierboven aangeeft, vaak heb je een lekkage en dan is de condensor vaak het eerste waar lekkage optreed agv steenslag tegen de condensor. Hiernaast is het verstandig om om de 2jaar je airco systeem te laten onderhouden/bij vullen.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Warme lucht climate control

22 mei 2020, 20:12

Allen,

bedankt voor de reacties, ik ga het laten nakijken.

Mvg Gerrit

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”