Mini Cooper s r53

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Marvin201198
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020, 22:31

Mini Cooper s r53

05 jun 2020, 09:08

Hallo allemaal,

Ik heb een Mini Cooper s uit 2003
En heb geen druk met de koppeling alles is al vervangen
Vliegwiel, koppelingsset, druklager, hulpcilinder, hoofdkoppelingscilinder en de gaffel gecontroleerd op spelling alles goed ontlucht.
Maar mocht niks helpen er zit wel wat spelling tussen de gaffel en het druklager

Wat kan ik nu doen?

Mvg Marvin
roccoman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2017, 14:14

Re: Mini Cooper s r53

05 aug 2020, 13:29

Als je het koppelingspedaal max intrapt, zie je de koppeling hevel op de Vbak dan wel bewegen? Een ding is zeker deze hulpcilinder is lastig te ontluchten. De manier hoe ik deze klus uitgevoerd heb werkt in ieder geval. Neem de H cilinder los van de bak (2bouten) en koppel de hydraulische leiding los en breng een dopje op de leiding zodat het niet lekt. Druk nu de drukstift van de H cilinder maximaal in en fixeer hem daar met een klem of een ander DIY made tooltje. Draai de H cilinder zo schuin dat je remolie erin kan laten druppelen. als de olie tot de rand staat, tik je tegen het H cilinderhuis.. je zal zien dat er belletjes komen. Herhaal dit net zolang tot dat er geen belletjes meer naar boven komen. Haal nu het dopje van de leiding en al lekkend druk je de leiding in de H cilinder in elkaar en breng de borging aan. Verwijder de fixeer klem en laat de drukstift langzaam uit veren. Monteer de H cilinder weer op de Vbak. Met mijn oude H cilinder werkte deze procedure matig maar met een nieuwe H cilinder ging het perfect. Ps deze procedure heb ik niet zelf bedacht.. maar komt van YouTube zoek met: "mini cooper clutch bleed" Succes Mvg Henny roccoman

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”