Gasklephuis

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Jacky
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2019, 16:13

Gasklephuis

02 jul 2020, 14:37

We willen het gasklephuis reinigen, want ik lees hier dat dit de oorzaak kan zijn van motorstoring. Maar is dat ding echt
Zo moeilijk te bereiken? Ik heb n Mini Cooper
S.
Als t geregeld gereinigd moet worden, 30000 km dan moet t toch eenvoudiger zijn?!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Gasklephuis

02 jul 2020, 18:45

Ik zou eerst de auto eens uit (laten) lezen.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Gasklephuis

03 jul 2020, 11:46

Tsja.. wat is lastig? Ik heb hem zelf ook gereinigd en dat gaf geen merkbaar verschil (had ook geen problemen). Persoonlijk vond ik het demonteren een eenvoudig klusje.
Je moet de slang vanaf de luchtfilterbox naar de gasklep aan beide kanten de slangklem losmaken dan kun je die verwijderen. Vervolgens zit de gasklep met 4 boutjes, een stekker en een slangetje vast. Als je die los maakt heb je de gasklep in je handen. Reinigen kun je met gasklepreiniger of een beetje remmenreiniger doen. Houd er wel rekening mee dat je de klep niet (al teveel) beweegt, het kan dan namelijk zijn dat hij zijn positie kwijt raakt.
Maar belangrijken wat @niekcarfreak al zegt, laat hem eerst even uitlezen een motorstoringslampje kan namelijk erg veel verschillende oorzaken hebben.
Geen idee waar je vandaan komt maar je bent welkom om eens langs te rijden dan lees ik hem voor je uit (zit in Zaanstad)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Gasklephuis

24 jul 2020, 10:24

Pas geleden ook gedaan als onderdeel van mn groot onderhoud. Die van mij was echt smerig. Als je deze niet schoon houdt, dan kan dat bijvoorbeeld onrustig stationair als gevolg hebben.

Ik heb de klep gewoon bewogen om goed schoon te maken, het is dan altijd aan te raden om een "alignment" uit te voeren, alleen heb ik daar de apparatuur nog niet voor. Vervang ook meteen de pakking!

Voor:
AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Supercharger Service by Andy Ramdin, on Flickr

En na:
AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Supercharger Service by Andy Ramdin, on Flickr
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Gasklephuis

25 jul 2020, 15:35

Leuk klusje enzeker niet te moeilijk. Als je toch alles los hebt doe je zelf een lol en koop wat slangen klemmen die je met je schroevendraaier of dop vast kan zetten. Dat scheelt nogal gepriegel met die bmw klemmen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Gasklephuis

25 jul 2020, 18:18

Voor die originele klemmen heb ik een paar tangen aangeschaft.
Maar klemmen met schroef kan ook natuurlijk. Vind zelf origineel wel netjes.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Gasklephuis

26 jul 2020, 00:00

Als je de tangen hebt is het idd wel t mooiste.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Gasklephuis

28 jul 2020, 15:49

Al verder gekomen hiermee?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”