Bewerkt inlaatspruitstuk One?!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Sidewalker
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2019, 10:46

Bewerkt inlaatspruitstuk One?!

25 aug 2020, 15:58

Het inlaatspruitstuk van mijn Gen1 Mini One uit 2008 is niet zoals het hoort te zijn. Zo te zien heeft er ooit iets aangesloten gezeten, wat uiteindelijk weer dicht gedopt of geschroefd is en waar kit overheen gespoten is om het dicht te houden. Behalve het spruitstuk is de kap erboven ook aangepast, dus vermoedelijk heeft er een of andere installatie gezeten. NOS? Waterinjectie? who knows... Ook in het schutbord gedeelte waar het ABS zich bevindt zit een gat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ik ben sowieso van plan om er een keer een ander inlaatspruitstuk in te (laten) zetten, maar dat heeft geen haast, de Mini functioneert verder prima.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Bewerkt inlaatspruitstuk One?!

25 aug 2020, 20:06

Ik denk dat de kans groter is dat hij ooit op Gas (LPG oid) heeft gereden en daar de injectoren geplaatst waren en t gat in je schutbord voor de toevoerleiding vanuit de gastank.
Gebruikersavatar
Sidewalker
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2019, 10:46

Re: Bewerkt inlaatspruitstuk One?!

26 aug 2020, 10:14

Ik dacht er zelf ook al aan... maar ging er eigenlijk vanuit dat het bij moderne auto's anders geregeld zou zijn, gewoon door vervanging van de benzine injectoren... maar dan ga ik weer uit van volledig gas... en da's ook weer niet logisch.

Dus inderdaad, kan niet anders als van een lpg installatie geweest zijn... zeker als je ook onderstaande foto bekijkt.

Afbeelding

Maar eens even op zoek naar verdere sporen van een lpg installatie. Sowieso zag ik al dat op één van de draden naar de bobine ooit een andere draad gesoldeerd heeft gezeten en zit er aan bestuurderskant een gaatje in het onderste paneel waar wellicht een schakelaar gezeten heeft.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”