Kerstboomverlichting

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Kerstboomverlichting

13 dec 2020, 13:07

Goedendag,afgelopen week begon in mijn r53 de lampjes te branden van de abs, bandenspanning en pdc. Ik gezocht wat het kon zijn en al snel kwam naar boven de abs sensor. Ik geen risico genomen en 4 nieuwe sensor besteld en gisteren gemonteerd. Bij de laatste sensor, voor aan de bijrijders kant kwam ik erachter dat de kabels van de stekkers door gesleten waren. In de stekker eraf gehaald en toen ik hem wilde repareren zag ik dat er meerdere kabels kapot waren, waarschijnlijk lijk doorgevreten :evil:
Ik heb de meeste weer gerepareerd maar nog steeds de lampjes die branden.
Nu zit er een zwart blok aan de bijrijderskant net onder de intercooler met allemaal bruine draden die eruit komen, wie weet wat dit voor blok is?
Mvg Gerrit
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Kerstboomverlichting

13 dec 2020, 15:55

Ik denk dat een fotootje wel makkelijk zou zijn maar het enige dat ik mij kan bedenken is het massa punt die zit aan de bijrijderszijde beetje vooraan thv de chassisbalk en daar komen allemaal bruine draden uit.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Kerstboomverlichting

13 dec 2020, 18:17

Hoi Maik,
bedankt voor je reactie, ik weet dat een foto handig is maar ben nu helaas niet in de mogelijkheid. Het is inderdaad dat punt waar alleen maar bruine draden uit komen.
Is dit punt makkelijk los te maken en de afgebroken draden te herstellen, zitten deze met stekkertjes vast of kan ik de afgebroken draden aan een schroef of moer van het chassis vast maken?

Mvg Gerrit
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Kerstboomverlichting

13 dec 2020, 21:41

Gezien de plek willen ze nog wel eens lekker corroderen en als je er dan een uit trek je gelijk dat hele ding kapot trekt.
Maar in principe zitten alle draadjes met zo'n vlakstekkertje erop gedrukt.

Er bestaat wel een reparatie setje voor de je zou ervoor kunnen kiezen het in zijn geheel te vervangen en alle draadjes in dat massa punt te voorzien van een nieuw vlakstekkertje en dan gelijk het massaverzamelpunt zelf ook vervangen.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Kerstboomverlichting

26 dec 2020, 14:27

Vorig weekend alles nagelopen, dat blok is inderdaad de massa, ook deze draden hersteld, lampjes blijven branden.
Vervolgens de auto laten uitlezen, bc gereset, ik rij weg en weer springt alles aan: dsc, abs, bandenspanning, maar nu ook het lampje van de remmen en die van het motor management.
Maandag breng ik hem weg om het na te laten kijken want hier lijkt meer aan de hand.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”