Mini Cooper S 2006 - Decat?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Mini Cooper S 2006 - Decat?

28 jan 2021, 18:49

Ik vroeg me af of je met een auto uit 2006 decat kunt rijden? Als ik het goed heb begrepen wordt de 4gas test niet toegepast bij nieuwere auto's (lees 2006 en jonger), tenzij je auto bij een OBD scan foutcodes geeft op bepaalde milieu codes (tijdens de APK).

M.a.w. als je decat wilt rijden, dan heb je nodig:
-Downpipe met decat
-2de lambda sensor wegschrijven of een lambda spacer monteren

Klopt dit?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mini Cooper S 2006 - Decat?

30 jan 2021, 10:52

En zorgen dat het niet zichtbaar is dat je iets hebt aangepast.
Als je een zeurmeester hebt, dan gaat die kijken of er een kat aanwezig is. Die moet er visueel zijn.

[edit]
Zie dat het om een R53 gaat.
Zorg dat er een verdikking in de pijp zit waar de kat hoort te zitten. Dan lijkt het een sportkat
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Mini Cooper S 2006 - Decat?

01 mar 2021, 12:34

Ah bedankt nog, ja ik had inmiddels ondervonden dat bij 2006 en nieuwer ze OBD checken en kijken op milieu gerelateerde foutcodes. Downpipe zal wel iets van eind dit jaar worden, dan is hij al gekeurd met de originele downpipe en zit er geen haast meer achter.

De keurmeester die ik heb die reageerde ook op mn Volvo met een O2 spacer (sportkat), maar maakte er geen probleem van (die kwam door de 4gas test na goed warmrijden).

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”