mini r50 2002 met raar geluid in de achter schokbreker

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
miniliefhebber
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2021, 19:38

mini r50 2002 met raar geluid in de achter schokbreker

07 feb 2021, 16:12

hallo.
ik heb een raar geluid in de achter schokbrekers achter rechts meer dan links.. het volgende is vervangen was ook nodig.
4x reactie stangen, stabilisator stang incl. rubbers, rubber bussen in bovenste punt draagarm, schokbrekers incl. alle rubbers.
het geluid dat je hoort is een knok. dit hoor je als je rijd erg irritant, maar ook wanneer je op de kofferbak rand de vering 1x kort indrukt knok hoor je ?????. het zit in de schokbreker dit heb ik ook onderzocht met de schokbreker in de bankschroef recht op gezet en proberen in te drukken met de hand knok hoor je dan. alles staat strak op spanning door de nieuwe rubbers van Monroe het lijkt op een kapotte schokbreker maar deze is net nieuw. was wel een goedkopere variant trw gas.
iemand hier ervaring mee ik kijk naar andere schokbrekers olie gevuld.

verder top auto en in 1 keer door de apk
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: mini r50 2002 met raar geluid in de achter schokbreker

07 feb 2021, 16:47

Als ik het goed begrijp heb je 3 olie gevulde en 1 gasgevulde schokdemper? Waarvoor 1 vervangen je vervangt er dan toch gelijk 2 het zij voor of achter .
Maar waarschijnlijk zit er gewoon een fabricagefout in tenminste als hij nieuw is en je geen gebruikte heb gemonteerd .ik zou hem retourneren of ff naar de garage terug die hem heeft gemonteerd.
By the way APK zegt niets over de kwaliteit van een auto dat is puur een veiligheidskeuring en moment opname en ligt er ook nog aan waar je laat keuren :mrgreen:
miniliefhebber
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2021, 19:38

Re: mini r50 2002 met raar geluid in de achter schokbreker

09 feb 2021, 22:42

hallo.
ik restaureer voor mijzelf/familie auto's en motor fietsen en heb dit in de 30 jaar dat ik dit doe nog nooit meegemaakt dat er een nieuwe schokbreker stuk is vanaf aanschaf. er zitten nu 2 nieuwe onder gas gevuld. zelfs bij de mini garage weten zij het niet daar zijn we 2 uur bezig geweest om alles te testen en we kwamen er niet uit. nu heb ik als laatste de rubbers van de draagarm grote ronde blok vervangen en de wegligging is nu super, en nu kun je duidelijk horen dat het geknok uit de schokbreker komt.
toch binnen kort maar kijken naar Monroe schokbrekers dit blijft als enige optie over, retour doen kan niet meer het is al 4 maanden in gebruik.
alles wat ik heb vervangen was ook echt nodig. ook dit zal goed komen ben in van overtuigd.
ik heb vroeger (2008) een mini britisch open 100% gerestaureerd toentertijd gekocht bij mini center Huissen 2 jaar over gedaan alleen het spuitwerk heb ik uitbesteed incl. taxatie rapport. helaas heb ik wegens een verbouwing aan mijn huis de mini 2 jaar na restauratie moeten verkopen stond in het stof en buiten. ik ben een autoliefhebber en dit kon ik de mini niet aandoen. ik weet dat hij in 2017 weer van eigenaar is gewisseld mocht ik hem ooit tegen komen dan zal ik zeker proberen om het terug te kopen.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: mini r50 2002 met raar geluid in de achter schokbreker

10 feb 2021, 17:44

Goed 4 maanden in gebruik ,maar recent aangeschaft of niet ? ( binnen het jaar ) Anders zit er ook nog zoiets als wettelijke garantie op je mag verwachten bij aanschaf van een nieuw product dat het aan de eisen der verwachting voldoet en daar hoort geen “knok “ geluid bij toch. Ook al heb je het via een buitenlandse site gekocht hen moeten ook volgens de lokale wetgeving een deugdelijk product leveren tenzij ze vanuit China verstuurd zijn dan is de retour duurder dan nieuw >)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”