Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Barno
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2021, 18:53

Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

09 feb 2021, 17:21

Goedemiddag allen,

Jaren terug even actief geweest hier (andere account) en kan jullie hulp wederom goed gebruiken.

Mijn compressor maakt al langere tijd een ratelend geluid en dat word steeds erger. In oudere topics kan ik helaas de gewenste informatie niet terug vinden (als leek). Ik ben op zoek naar het liefs een gereviseerde compressor maar dit is ook prijsafhankelijk, montage gebeurt bij mijn eigen garage.

Ik zit met de volgende vragen

- welke compressor moet ik precies hebben, is de works hetzelfde als de facelift?

-komen er nog andere zaken bij kijken?

- op Google kan ik alleen gereviseerde compressors vinden bij minispeed, die kosten helaas de helft van de dagwaarde van mijn mini inclusief inruil oude compressor ... Kan dit goedkoper en waar dan natuurlijk?

- in hoeverre is het (on)verstandig om een 2ehandse aan te schaffen, ik kan ook nergens terugvinden hoeveel km een compressor mee gaat?

Alle verdere tips en info zijn natuurlijk van harte welkom.

Alvast hartelijk dank

Mvg Arno
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

10 feb 2021, 08:17

Barno schreef:
09 feb 2021, 17:21
Ik zit met de volgende vragen

- welke compressor moet ik precies hebben, is de works hetzelfde als de facelift?
Ja en nee.
Ja, de coating op de shoepen is hetzelfde
Nee, er zit een andere pully op. 10 of 11% pully dacht ik.

Mijn advies: koop een facelift charger en zet er een 15% pully op.
software hoeft niet aangepast te worden en toch net ff meer kick.
-komen er nog andere zaken bij kijken?
Als je een gebruikte charger koopt, zorg dat je de olie vervangt.
Zou niet hoeven volgens BMW/MINI.
De chargers worden ook door GM gebruikt en die moeten in de VS wel geserviced worden. Er is dus materiaal voor te krijgen. Al is het voor het goede gevoel dat je erbij kan hebben.

De waterpomp zit achterop de charger, dus vervang die ook meteen. Je hebt het toch los dan ...
- op Google kan ik alleen gereviseerde compressors vinden bij minispeed, die kosten helaas de helft van de dagwaarde van mijn mini inclusief inruil oude compressor ... Kan dit goedkoper en waar dan natuurlijk?
Je zal moeten gaan zoeken op allerlei sites. Kijk ook in Duitsland of België naar mogelijkheden
Jonkers in Huissen heeft misschien nog wel iets liggen.
Spenki (sponsor) heeft misschien ook nog wel iets
Manic (sponsor) kan je ook bellen en vragen wat die heeft
- in hoeverre is het (on)verstandig om een 2ehandse aan te schaffen, ik kan ook nergens terugvinden hoeveel km een compressor mee gaat?
Hoelang is een Chinees ...

Geen idee. Dat weet je natuurlijk nooit vooraf.
Hoeveel kilometer kan een auto mee?
Alles valt of staat met onderhoud en gebruik.
Mijn charger heb ik vervangen bij 220.000km voor een facelift omdat ik die toen goedkoop had gevonden. Het was niet nodig en heb m aan iemand verkocht die er volgens mij nog steeds mee rond rijdt...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

10 feb 2021, 17:39

Je zou het eens bij “van Kronenburg” revisie kunnen proberen die zitten in Brabant maar sturen desgewenst ook spullen op ,zelf goede ervaring mee.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

10 feb 2021, 19:29

Minispeed levert gereviseerde compressors. https://minispeed.eu/product/gereviseer ... r-r52-r53/

Vorig jaar is de compressor van mijn R53 gesneuveld. Een vriend van me in Duitsland heeft voor een mooie prijs een compleet nieuwe compressor gevonden, anders had ik een gereviseerde gemonteerd.
Nieuw bij Mini kost ie duizenden euro's.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

11 feb 2021, 10:02

niekcarfreak schreef:
10 feb 2021, 19:29
Minispeed levert gereviseerde compressors. https://minispeed.eu/product/gereviseer ... r-r52-r53/
En waar komen die vandaan? Bij Kronenburg!
Wil de sponsoren niet het brood uit de mond stoten ,maar voor zo n oud autootje zijn het toch serieuze uitgaven als je een gereviseerd onderdeel niet rechtstreeks bij de bron koopt.en hij laat het bij zijn eigen garage monteren.dus waarom dozen schuiven? Is wel goed voor de economie maar niet voor je bankrekening. :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

11 feb 2021, 10:28

Ik heb de topic starter gister een paar links doorgestuurd van compressors die te koop staan tussen 300 en 350eu.
Doe daar nieuwe olie in en voor een 500eu ben je compleet met verzendkosten, kleine pully en alles.

Nog steeds zuur geld, maar alsnog stukken minder dan overige opties
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

11 feb 2021, 11:09

Peter koster schreef:
11 feb 2021, 10:02
niekcarfreak schreef:
10 feb 2021, 19:29
Minispeed levert gereviseerde compressors. https://minispeed.eu/product/gereviseer ... r-r52-r53/
En waar komen die vandaan? Bij Kronenburg!
Wil de sponsoren niet het brood uit de mond stoten ,maar voor zo n oud autootje zijn het toch serieuze uitgaven als je een gereviseerd onderdeel niet rechtstreeks bij de bron koopt.en hij laat het bij zijn eigen garage monteren.dus waarom dozen schuiven? Is wel goed voor de economie maar niet voor je bankrekening. :wink:
Nou nou, had ik kunnen ruiken dat Beek ze door Kronenburg laat reviseren?!
Barno
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2021, 18:53

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

13 feb 2021, 19:43

Excuses voor de late reactie van mijn kant...

Allereerst bedankt voor alle reacties, word zeer gewaardeerd.

Gelukkig toch meer opties als ik in eerste instantie dacht. Ik ga het meteen even goed doorlezen.

Laat zeker nog wat horen!

Mvg Arno
Barno
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2021, 18:53

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

13 feb 2021, 21:09

Zojuist kronenburg een mailtje gestuurd en hier wat pb's verstuurd...even afwachten dus.

Mezelf ook even ingelezen in het pulley gebeuren. Mijn kennis reikte niet verder als de poelie(Zo schreven wij dat toen) van mijn vespa ciao van vroeger...

Is het zo dat de 15% de kleinste is die je kunt monteren zonder verdere aanpassingen te hoeven doen? En is Alta even goed/betrouwbaar als cravenspeed en/of zijn er nog andere opties die (in deze tijd) ook goed leverbaar zijn in Nederland?

Mvg Arno
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

14 feb 2021, 10:44

:lol: @ Niek : is ook niet rot bedoeld ,
maar als hij het zelf doet of bij zijn eigen garage is rechtstreeks altijd goedkoper en beek gaat niet vertellen waar hen hun spullen vandaan halen dat is bad for buisnes :lol:
Ik ben er inmiddels wel achter dat met het nodige zoek-,netwerk er een hoop te besparen valt. :wink:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Compressor cooper S 2003 met works tuningspakket

14 feb 2021, 13:54

@Peter Koster

Kwam inderdaad een beetje rot over.
Zand erover. :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”