achteruitversnelling

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FerryMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2020, 15:10

achteruitversnelling

01 apr 2021, 10:05

Ik heb een mini R50 uit 2002. Om hem in zijn achteruit te zetten moet de de versnellingspook naar recht en naar achteren drukken.
Dat geeft geen probleem. Wat ik mij afvraag is wat gebeurt er wanneer ik in mijn 5e versnelling rijd en ik per ongeluk naar zijn achteruit zou schakelen? Ik mag hopen dat dit geblokkeerd is, Het is namelijk zo dat ik ook vaak in een auto rijd waarbij ik na zijn 5e versnelling naar de 6e versnelling kan schakelen. Dus die verleiding is er wel eens,
Ik vraag dit omdat er bij veel auto's de achteruit versnellingspook vaak ingedrukt of opgetild moet worden en dit bij deze mini niet hoeft.
Dus is dit bij de mini R50 beveiligd?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: achteruitversnelling

01 apr 2021, 11:35

Net zoals bij elke andere auto is dit geblokkeerd, probeer maar
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: achteruitversnelling

02 apr 2021, 09:20

Je kan hem alleen in zijn achteruit zetten als je vanuit neutraal komt, dus het midden.
Wanneer je rechts vanuit zijn 5de naar achteruit wil gaan, zit er een blokje tussen de 5de en achteruit dat ervoor zorgt dat wanneer je uit zijn 5de trekt, het 'automatisch' naar het midden duwt. Je moet het maar eens proberen wanneer je stil staat en de koppeling ingedrukt hebt.
768
FerryMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2020, 15:10

Re: achteruitversnelling

09 apr 2021, 14:50

Bedankt, heb het stilstaand geprobeerd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”