remleidingen verroest - vervangen door RVS

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

remleidingen verroest - vervangen door RVS

18 aug 2021, 11:11

Vorige maand mijn R52 (S) 2005 weer APK laten keuren en het viel me op dat voor de zoveelste keer, de remleidingen weer verroest waren wat dan weer APK afkeurpunt is, en dus gelijk weer extra reparatiekosten brengt. Ik heb de auto nu 14 jaar en volgens mij is dit al 4 of 5 keer een probleem geweest.

Tijd voor verandering, maar wat?
- zelf verven of tectyleren is vrij bewerkelijk, je kan er niet bij zonder brug en er zijn ook plekken waar je er niet zelf bij kan als je vanaf assteunen werkt tijdens het betere stoepsleutelen.
- volledig nieuwe standaard (pisbakkenstaal) leidingen terug?
- RVS remleidingen? , zijn die wel beschikbaar, en is dat dan ook echt een oplossing als je gewoon standaard remmerij hebt? (Gen1, R52 Cooper S non-JCW, bouwjaar 2005).

Hetzelfde probleem ook met mijn R55 clubman cooper .
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: remleidingen verroest - vervangen door RVS

18 aug 2021, 13:49

Je kunt koperen remleidingen (laten) monteren.
Een goede monteur kan deze zelf op maat maken. Er is speciaal koperen leiding hiervoor te koop.
https://www.google.com/search?q=koperen ... 6564941406
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: remleidingen verroest - vervangen door RVS

18 aug 2021, 18:06

Wat Niek hierboven aangeeft heeft Roel de Groot van GoGarage37 destijds bij mijn R56 ook de remleiding gerepareerd met een kopere leiding. Aan de achterzijde moesten beide remklauwen vervangen worden maar beide leidingen waren heel erg vast geroest.
Beide kapot gedraaid dus heeft hij beide gerepareerd door een stuk weg te halen en een koppelstuk met een stuk koper leiding te plaatsen, zit er al 4 jaar zonder problemen onder.

Succes Milco

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”