De garagehouder

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dollimoremini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2022, 01:51

De garagehouder

23 apr 2022, 15:32

:surrender

Ik krijg te horen, dat ondanks dat mijn motormanagement
lampje aan blijft staan ik gewoon kan blijven doorrijden.
Ik heb het 2 maanden geleden het laten resetten.Die garagehouder zei: “motor is gewoon goed en zei na diagnose mee OBC -2 ook niets.
Nu dus weer... zelf zo’n apparaat aanschaffen bij Bol.com en ‘gewoon maar resetten’ of bij diagnose
de foutcode noteren en “resetten”
Ik heb een R50 uit 2002.
Wellicht iets met uitstoot CO2 ? Sonde niet goed?
William(69)Rotterdam
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: De garagehouder

23 apr 2022, 19:02

Welkom op het forum. Jammer dat je gelijk een probleem meldt, liever zien we natuurlijk blije MINI-rijders. : mrgreen:
En ja, zelf een OBD-reader/-scanner aanschaffen, kan heel handig zijn. Of ie nu bij bol.com vandaan komt of elders...dat mag jezelf uitmaken.

Maar meestal als motormanagement brandt, dan loopt de motor in een soort noodloop. Dus niet de volledige kracht, etc. En zonder de exacte foutcode kan denk ik niemand je verder helpen met goede tips.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: De garagehouder

24 apr 2022, 08:38

Als het emissie/management lampje geel is kun je in principe rijden maar de oorzaak moet wel zsm gevonden en opgelost worden.
Uit ervaring weet ik dat een klein gaatje in het uitlaatsysteem al het storingslampje kan laten branden al dan niet icm een foutcode.

Zelf heb ik een obd2 stekker van OBDLink en met de OBDLink app kan ik uitlezen en resetten en ook livetime gegevens uitlezen. Zoals bv. laadspanning, CO2 sensor voltage.
OBDLink kun je voor alle merken auto's gebruiken en gratis updaten via internet.
Verder heb ik een obd uitleesapparaat van Autel.

Succes en laat ons aub weten wat de oorzaak en oplossing was.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”