Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
bas_r53_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jul 2022, 15:25

Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

06 sep 2022, 10:55

Hoi allemaal, hierbij mijn eerste vraag op het forum :D
Ik heb een Mini Cooper S uit 2004 en dit is nog een pre-facelift model dus standaaard geen pops en bangs. Wel wat 'geburble' hier en daar maar niet echt heel merkbaar tijdens het rijden.
Nou was mijn vraag wat nou de beste methode is om pops & bangs uit een pre-facelift mini te halen? Ik zie online op wat forums iets over uitlaten staan maar ik vind die dingen nogal al prijzig en hoef niet per se een nieuwe uitlaat want de originele staat de mini wel het best. Die dingen staan op ebay voor ±300 euro maar komen allemaal uit Engeland dus ben bang dat daar ook nog eens 100± euro import kosten bij komen omdat ze niet meer bij de EU zitten dus wordt dat nog best een prijzig grapje.
Ook zag ik dat je een tune kon doen bij minispeed (Zit in den haag volgens mij?) voor 250 euro. Wat natuurlijk wel goedkoper is dan een geheel nieuwe uitlaat maar vind het ook nogal al prijzig voor alleen een tune zonder vermogen winst of iets. Ook kan ik nergens resultaten online daarvan vinden of dat het uberhaupt waard is met de standaard uitlaat.
Heeft iemand ervaringen met pops & bangs op de pre-facelift cooper s? En wat is volgens jullie de beste methode of zijn er ook nog andere goedkopere methodes?
Ik hoor het graag :D
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

06 sep 2022, 12:47

ik wist niet dat dit een dingetje was?
Ik dacht dat alle s-jes standaard al lekker roffelden.....

zondag reed ik achter een s met standaard uitlaat en die roffelde net zo veel als de onze met miltec, alleen onze roffelde iets luider, maar dat was het dan.
De onze is ook een 2004, maar r52 (facelift)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

06 sep 2022, 21:12

Facelift ECU is inderdaad anders afgesteld met meer benzine in de overrun.
Pre-Fl moet dat ook wel doen. Ik heb een 2003-08. ( wel een JCW -Dus andere map)
Echter check eerst even of alle vacuum leidingen goed zijn, en vast zitten. Hoor je ergens gesisss.

Heb je de orginele S uitlaat onder de Mini zitten nog? Dan zou je een One-ball - mod kunnen doen. ( Google maar even;) )

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
bas_r53_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jul 2022, 15:25

Re: Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

07 sep 2022, 11:28

Bedankt voor de reacties. Heb geen last van gesis of iets en als de uitlaat warm is maakt die ook wel wat lichte pops and burbles maar hoopte eigenlijk het een beetje zo te krijgen zoals de face-lift mini's. Als ik op youtube daar videos van zie is het wel een groot verschil. Kom je nog wel door de APK met een one ball mod? Ik dacht dat je in NL 2 dempers nodig had om door de APK te komen.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

07 sep 2022, 15:21

Ja hoor. Zijn er al genoeg voor je die het ook hebben gedaan

Wat je ook kan die is de facelift ecu met setje sleutels erbij scoren bij Davy (Gear53) en dan wisselen. Werkt t ook zoals je wil.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Pops & bangs uit een pre-facelift cooper s

08 sep 2022, 08:42

Eigenlijk zijn alle opties al genoemd, alleen zoals je al ontdekt hebt hangt er hier en daar best een prijskaartje aan.
Persoonlijk zou ik beginnen met een andere of gemodificeerde uitlaat het liefste in combinatie met een pre cat delete, daar wordt alles een stukje luider van. Mocht je dat nog niet genoeg vinden kun je een pops&bangs tune laten plaatsen, daarna zul je wel duidelijk meer en hardere pops hebben. Al klinkt dat met een standaard uitlaat niet geweldig..

Is het dan nog niet genoeg? dan kun je het nog veel gekker maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit filmpje.
Setup:
- Facelift JCW met GP software incl. pops&bangs aanpassing
- Scorpion 4-2-1 decat spruitstuk
- Middendemper delete
- JCW einddemper

[media]https://youtube.com/shorts/XinM2jsCUMw?[/media]

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”