Mini r53 paar vraagjes

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minicooper-S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2023, 08:30

Mini r53 paar vraagjes

07 apr 2023, 10:30

Hallo allemaal,

Ik zit met een paar vragen!

1. Ik heb mijn auto mede door jullie advies eens helemaal onder de loep laten nemen bij Schols in meijl.
(Distributie ketting geleider is nagenoeg kapot dus dat is een goed advies geweest :yeah)
Duur geintje wel a 700€
De auto krijgt meteen

een nieuwe multiriem.
Verwijderen kat van spruitstuk ( originele spruitstuk wel)
Aanpassen cel hoeveelheid tweede kat zodat apk geen probleem oplevert maar je wel een betere flow hebt.
Nieuwe pakkingen
Nieuwe 17% pulley
Kn inleg luchtfilter wel origineel huis

Je denkt nu waar blijven de vragen :lol:

Ik kreeg wat wisselende verhalen te horen over wat te doen na de installatie van al dit leuks.

hier op het forum wordt veel gesproken over software aanpassen na de pulley
En een intercooler plaatsen bij 17%

Bij Schols geven ze juist aan weg te blijven van chippen omdat veel r53 blokken kapot lopen op standaard Ecu Maps (stages)

Ik vraag me daarom af wat nu te doen, wel of geen aanpassing. Hoe is jullie ervaring?

Ik rijd sportief maar niet op circuits of uren lang vol gas met m’n mini.

Ik denk dat het beter is om het zo te laten en me te concentreren op het heel houden en genieten.

Maar wellicht draagt een remap daar wel aan bij.

De intercooler was volgens Schols pas nodig bij monteren injectoren en andere zuigers of nokkenas maar ik denk dat ik zo ver niet eens wil gaan

Nogmaals jullie ervaringen wegen voor mij ook zwaar om een keuze te maken.


Verder had ik nog een vraag of we binnenkort een meeting hebben? Lijkt me leuk jullie te ontmoeten!

Groet Jimmy
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini r53 paar vraagjes

07 apr 2023, 12:41

minicooper-S schreef:Hallo allemaal,

Ik zit met een paar vragen!

1. Ik heb mijn auto mede door jullie advies eens helemaal onder de loep laten nemen bij Schols in meijl.
(Distributie ketting geleider is nagenoeg kapot dus dat is een goed advies geweest :yeah)
Duur geintje wel a 700€
De auto krijgt meteen

een nieuwe multiriem.
Verwijderen kat van spruitstuk ( originele spruitstuk wel)
Aanpassen cel hoeveelheid tweede kat zodat apk geen probleem oplevert maar je wel een betere flow hebt.
Nieuwe pakkingen
Nieuwe 17% pulley
Kn inleg luchtfilter wel origineel huis

Je denkt nu waar blijven de vragen :lol:

Ik kreeg wat wisselende verhalen te horen over wat te doen na de installatie van al dit leuks.

hier op het forum wordt veel gesproken over software aanpassen na de pulley
En een intercooler plaatsen bij 17%

Bij Schols geven ze juist aan weg te blijven van chippen omdat veel r53 blokken kapot lopen op standaard Ecu Maps (stages)

Ik vraag me daarom af wat nu te doen, wel of geen aanpassing. Hoe is jullie ervaring?

Ik rijd sportief maar niet op circuits of uren lang vol gas met m’n mini.

Ik denk dat het beter is om het zo te laten en me te concentreren op het heel houden en genieten.

Maar wellicht draagt een remap daar wel aan bij.

De intercooler was volgens Schols pas nodig bij monteren injectoren en andere zuigers of nokkenas maar ik denk dat ik zo ver niet eens wil gaan

Nogmaals jullie ervaringen wegen voor mij ook zwaar om een keuze te maken.


Verder had ik nog een vraag of we binnenkort een meeting hebben? Lijkt me leuk jullie te ontmoeten!

Groet Jimmy
Hi Jimmy
Leuk dat je er zo mee bezig bent.

Ik heb mijn r53 wel voorzien van enkele motorische aanpassingen, maar niet van een software aanpassing. Rij er al een best aantal jaren mee.
Ben zelf een beetje huiverig voor de standaard software update. Deze zijn niet afgestemd op de specifieke auto en de aanpassingen die je al gedaan hebt.
Als je het wil doen zou ik persoonlijk eerder voor een speciale software aanpassing gaan kost meer. Maar zou wel beter moeten zijn.

Aan de andere kant. Is het echt nodig? Ik hou ook wel van doorrijden en mis de pk’s van een software tuning (nog) niet. Maar kan het ook niet vergelijken.

Software kan altijd nog Afbeelding.
Afbeelding
minicooper-S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2023, 08:30

Re: Mini r53 paar vraagjes

07 apr 2023, 12:50

Dank voor je reactie!

Ja zo sta ik er ook in maar vanuit de andere kant van het spectrum denk ik ook, stel m’n auto loopt moeizaam door al die aanpassingen, moet ik hem dan niet helpen en een afstelling laten maken in de Ecu
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini r53 paar vraagjes

07 apr 2023, 13:16

Ik denk dat we er een beetje hetzelfde in zitten. Wellicht kan schols aangeven waar het dan mis gaat met de software tuning.

Ik zal, als ik de software wil laten aanpassen, eerder gaan voor een op maat gemaakte aanpassing. Kost wel meer, maar ik verwacht dan ook wel meer / betere resultaten. En ook daarin kan je verschil maken in een veiligere tuning of een meer ‘op t randje van de mogelijkheden’.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”