Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

29 apr 2012, 12:05

Plus je bent je airco kwijt

Voor circuitgebruik is het wel beter, voor dagelijks gebruik is een GRS of GP IC net zo goed, en als dat niet goed genoeg is kun je kijken naar watergekoeld
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

29 apr 2012, 12:18

Wel een hele PK meer dan verwacht! :D
Vind alleen het aantal Newtonmeters een beetje tegenvallen :( Aan de andere kant heb je een enorm vlakke koppel-kromme..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

31 mei 2012, 21:43

S 2003 Stage V
231pk
255nm

Heerlijk.... >)

Afbeelding
Minir53
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doesburg
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jun 2012, 00:02

05 jul 2012, 00:07

Ik wil graag mijn mini r53 laten chippen naar 193 pk zoals aangegeven op de website. Nu zou ik graag willen weten of je ook echt verschil voelt en wat het qua verbruik doet.

Groetj,
Tim
Minir53
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doesburg
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jun 2012, 00:02

05 jul 2012, 00:08

Ik wil graag mijn mini r53 laten chippen naar 193 pk zoals aangegeven op de website. Nu zou ik graag willen weten of je ook echt verschil voelt en wat het qua verbruik doet.

Groetj,
Tim
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2012, 00:12

Pk's = meer brandstof in spuiten. Grofweg...

Bij gelijke prestaties met je huidige setup zal het verbruik vergelijkbaar zijn. Als je het extra vermogen aanspreekt zal je verbruik wat omhoog gaan.
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

05 jul 2012, 08:48

Het verschil merk je zeker wel. Verbruik merk je niet zoveel verschil in. Vooral je oliepeil goed in de gaten houden.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2012, 09:37

Squeek schreef:Vooral je oliepeil goed in de gaten houden.
Dat heeft niets met tuning te maken.... Dat moet je altijd doen!
Minir53
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Doesburg
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jun 2012, 00:02

05 jul 2012, 10:10

Okee bedankt ik denk dat ik binnenkort een afspraak met ze ga maken. Ik zit alleen sterk te twijfelen om meteen stage 2 te nemen met de 15% pulley. Wat zouden jullie doen alleen chip of meteen met de pulley?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2012, 10:52

Meteen met de pulley. :D
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

11 jul 2012, 16:30

In augustus is het zover.

Wat staat er al op.
NGK BKR7EQUP
GP intercooler incl diverter
Full inox catback Skytune sportuitlaat

Beek Stage V.
-Rollenbank test
-Cat Cams Nokkenas en toebehoren
-Magnecor bougie kabel set
-Cravenspeed 17% compressor pulley met nieuwe multiriem
-Alta Tensioner Stop
-Software
-Rollenbanktest

De M7 CAI cold air was helaas niet op voorraad.
Hij gaf me als advies dat dit de beste zou zijn. Nog even wachten dus.

Voor de rest heeft de auto net een compleet groot onderhoud gehad.

Normaal moet de Mini dan nog beter rijden :mrgreen:
Ik kijk er naar uit 8)
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

10 aug 2012, 19:06

Het eindresultaat...

Afbeelding

in combinatie met volgende onderdelen.


NGK BKR7EQUP
GP intercooler incl diverter
Full inox catback Skytune sportuitlaat
-Cat Cams Nokkenas 461
-MSD Coil
-Magnecor bougie kabel set
-OEM luchtfilter
-Cravenspeed 17% compressor pulley met nieuwe multiriem
-Alta Tensioner Stop
-Software
-Rollenbanktest
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2010, 11:15

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

25 aug 2014, 13:08

Ik zie dat er veel pk's worden behaald met de cooperS. Mijns inziens zijn het niet de pk's maar de Nm die het verschil maken.

Ik heb nu zo een 20 pagina's gelezen mbt chippen, komt niet verder dan 250-260nm. Zijn er andere mogelijkheden dat die 250Nm er meer worden? 300Nm.. want dat ga je pas echt voelen.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

25 aug 2014, 13:23

Ik zou zeggen, lees dit artikel eens (volledig!!) En concludeer zelf maar belangrijk is. http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... t-is-beter
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2010, 11:15

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

25 aug 2014, 13:40

Dat hoef ik niet te lezen.. dat begrijp ik wel.

Ik verbaas er over dat er niet meer dan 250Nm wordt gehaald. (weliswaar mooi vlak en bij een niet schokkende 2500rpm pas beschikbaar). Ik vraag mij af wat bij een mini kun veranderen om deze op te krikken.. de Nm zijn namelijk bepalend voor het karakter.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”