Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 mei 2011, 13:27

Tussen de 6 en de 7000toeren gaat ie juist altijd zo lekker schreeuwen! :mrgreen:
Toen ik op Nurburgring reed had ik mezelf ook voorgenomen om niet boven de 6000 toeren uit te komen... Is nog gelukt ook. :D
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

14 mei 2011, 13:32

Daveke schreef:Ik heb de mijne op 7000 laten zetten, ik vind het boven de 6000 vaak al "onwennig" aanvoelen en ben ik bang meer kapot te maken dan dat ik er plezier aan heb
Je bent niet verplicht om constant tot het toptoerental te rijden he :wink:
Mijne staat ondertussen zelfs op 7.400 :mrgreen:
Is heel occasioneel dat ik boven de 7.000 ga
Maar kan wel eens nuttig zijn op circuit als je net voor een bocht komt en niet meer dient op te schakelen, maar net nog een fractie van een seconde langer in eenzelfde versnelling kan blijven...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 mei 2011, 09:21

Grappig bij die toeren schakel ik nog even terug :mrgreen:

In de Lotus dan, ik denk dat Peter zelfs 2x terug schakeld
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 mei 2011, 09:55

Hans schreef:Grappig bij die toeren schakel ik nog even terug :mrgreen:

In de Lotus dan, ik denk dat Peter zelfs 2x terug schakeld
Weet het wel zeker! Richting de 12.000 toeren in l'Orange. :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

16 mei 2011, 09:57

haha en wij denken stoer te zijn omdat we over de 7000 gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

16 mei 2011, 10:55

peter schreef:
Hans schreef:Grappig bij die toeren schakel ik nog even terug :mrgreen:

In de Lotus dan, ik denk dat Peter zelfs 2x terug schakeld
Weet het wel zeker! Richting de 12.000 toeren in l'Orange. :mrgreen:

Uhm niet overdrijven 10.500RPM komt de toerenbegrenzer in :lol:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

16 mei 2011, 10:57

valt dan gelijk weer tegen :D
iroc-dennis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2011, 23:06

09 jan 2012, 18:49

wat kost op dit moment een tuning bij beek?

ik lees uit eerdere berichten dat het eigenlijk alleen zin heeft om met een aangepaste pulley te tunen anders is het zonde geld om alleen een chip op maat te nemen.

ik wil verder geen aanpassingen doen motorisch,is een 15% pulley en chip op maat dan verstandig of ben ik verplicht iets aan te passen met deze setup?

Dennis ( cooper-S )
iroc-dennis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2011, 23:06

09 jan 2012, 18:50

wat kost op dit moment een tuning bij beek?

ik lees uit eerdere berichten dat het eigenlijk alleen zin heeft om met een aangepaste pulley te tunen anders is het zonde geld om alleen een chip op maat te nemen.

ik wil verder geen aanpassingen doen motorisch,is een 15% pulley en chip op maat dan verstandig of ben ik verplicht iets aan te passen met deze setup?

Dennis ( cooper-S )
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

09 jan 2012, 19:07

Software tuning alleen heeft wel degelijk resultaat en kost 325.-
Er zijn verschillende tuning stages waarbij pully, pully en nok en zelf tot bewerkte kop aan toe.
Beste kijk je even op minispeed.nl voor de mogelijkheden en prijzen.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

09 jan 2012, 19:12

wat hier boven staat :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 jan 2012, 19:20

Prijzen en te verwachten resultaten staan toch op de beek/minispeed site....
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

09 jan 2012, 19:40

Volgensmij wel hoor.. staan verschillende tuning-stages op de site, prijs en verwachte vermogenstoename, of iig wat is gelukt int verleden :)

stage I
stage II
stage III heeft een 17% pulley en daarna wordt het allemaal exotisch :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

29 apr 2012, 05:06

Afbeelding

S 2003 Stage V
221pk 253nm :D

Rijd echt fantastisch!

Is een front mount intercooler niet beter dan een topmount?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

29 apr 2012, 10:00

De koeling is dan zeker beter, alleen is daar bij de mini niet zo veel ruimte voor.
Ook wordt het luchtinlaat traject dan te lang na de compressor en zo weer velies geeft :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”