Uitlaat (midden) op een ONE Prijs/Kwaliteit

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

20 feb 2008, 18:48

Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie? :oops:
ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit" 8) :wink:
Afbeelding
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

20 feb 2008, 19:01

minibandit schreef:
Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie? :oops:
ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit" 8) :wink:
ohh.. ja das mayb wat minder idd :|
Afbeelding Mijn kart
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Bever
Berichten: 804
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:08

20 feb 2008, 20:57

Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.

Veel succes met je zoektocht
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

21 feb 2008, 12:45

minibandit schreef:
Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie? :oops:
ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit" 8) :wink:
Klopt en dan vooral rond de 1000 RPM. Als je dan met koude motor voor het stoplicht staat te wachten brult dat als een gek in de "cockpit" ;). En aangezien het geluid wat te braaf is voor mij moet er wat anders onder! :mrgreen:
Afbeelding
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

21 feb 2008, 16:59

dan zal die resonantie wel komen van een onderdeel van de uitlaat dat het chassis raakt !
een kleine herpositionering kan al voor heel wat "verluchting" zorgen :D
maar als je ook de sound te braaf vindt, kan je idd mss beter voor iets anders gaan... :wink:
Afbeelding
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

22 feb 2008, 09:55

pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.

Veel succes met je zoektocht
Ahem ... kuh kuh ...

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

22 feb 2008, 11:38

Even een heel domme vraag van mijn kant :D :
Ik heb nu een S-uitlaat maar mocht ik zo'n eisenmann willen, is dat dan een probleem omdat ze die misschien moeten aansluiten op een normale cooper uitlaat ofzo?
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

22 feb 2008, 12:54

Ralph-cooper schreef:Even een heel domme vraag van mijn kant :D :
Ik heb nu een S-uitlaat maar mocht ik zo'n eisenmann willen, is dat dan een probleem omdat ze die misschien moeten aansluiten op een normale cooper uitlaat ofzo?
Zo dom vind ik hem niet aangezien ik hier ook al over heb zitten nadenken! ;)
Afbeelding
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

22 feb 2008, 14:12

Is helemaal niet zo een domme vraag.
Het zou kunnen dat er een verschil is in de diameter van de middenpijp tussen de Cooper en Cooper S uitlaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat de Eisenmann niet lang genoeg is om tot aan de middenpijp van de Cooper S uitlaat te geraken.

Het is misschien wat laat, maar als ik jou was had ik die Cooper S uitlaat niet gehangen.
Er zijn mensen die dit al gedaan hebben en met een verlies van vermogen zaten.

Foto van een Cooper en Cooper JCW uitlaat:
Afbeelding

Foto van een standaard Cooper S uitlaat en Cooper S sportuitlaat:
Afbeelding
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Bever
Berichten: 804
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:08

23 feb 2008, 20:13

Der Abt schreef:
pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.

Veel succes met je zoektocht
Ahem ... kuh kuh ...

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325

SORRY!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Heb me dus eventjes vergist: het is der abt ipv marss. :oops:
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

23 feb 2008, 20:33

pieterdg schreef:
Der Abt schreef:
pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.

Veel succes met je zoektocht
Ahem ... kuh kuh ...

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325

SORRY!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Heb me dus eventjes vergist: het is der abt ipv marss. :oops:
No prob :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

25 feb 2008, 11:26

Der Abt schreef:Is helemaal niet zo een domme vraag.
Het zou kunnen dat er een verschil is in de diameter van de middenpijp tussen de Cooper en Cooper S uitlaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat de Eisenmann niet lang genoeg is om tot aan de middenpijp van de Cooper S uitlaat te geraken.

Het is misschien wat laat, maar als ik jou was had ik die Cooper S uitlaat niet gehangen.
Er zijn mensen die dit al gedaan hebben en met een verlies van vermogen zaten.
Klopt, van een One/Cooper is 40mm en een Cooper S is ietsje dikker.
Volgens mij is een dikker pijp alleen maar beter (tot een zeker hoogte, moet nog voldoende tegendruk bieden) maar het probleem met een Cooper S uitluit zijn die twee dempers. Feitelijk maar een demper, de andere "demper" is een krul in de het uitlaattraject en dit geeft teveel tegendruk voor een One/Cooper. Denk ik zo...
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 26 feb 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

25 feb 2008, 12:46

Tja ik vind het vermogen verlies wel meevallen. Het dipje voor de 3k rpm is wat groter maar ik ben toch geen performance-rijder. En daar komt nog bij dat die cooper s uitlaat me 50 euro gekocht heeft! :mrgreen:
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

06 mar 2008, 12:32

Ben aan het uitzoeken wat het zou kosten om een one ball mod te doen (resonator bak weghalen), dit geeft al heel wat minder tegendruk en je bent van 1 lelijke bak af. Hierover heb ik het volgende op internet gevonden over de tegendruk:
SCORPION .........+3.5psi
STOCK................+2.5psi (' 03 car)
GT TUNING 'RE-ROUTE PIPE' (combined with 'stock' system) ..........+1.75psi ('03 car) (One Ball Mod)
JCW ...................+3.75psi
Miltek..................+1.25psi

via: NAM
Hoe lager hoe beter, dus het is zeker een mooie optie.
Als dit 'm niet wordt dan ga ik voor een Eisenmann denk ik, maar weet dan niet of ik die voor een S of een cooper moet nemen :? (omdat er nu een S-uitlaat onder hangt)
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Bever
Berichten: 804
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:08

06 mar 2008, 20:00

Gewoon een nemen voor een cooper. (eisenmann)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”