ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit"Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie?
Uitlaat (midden) op een ONE Prijs/Kwaliteit
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
- Elmar Nieser
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nieuwegein
Bericht
ohh.. ja das mayb wat minder iddminibandit schreef:ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit"Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie?
Mijn kart
- pieterdg
- Bijna verslaafd
- Locatie: Bever
Bericht
Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.
Veel succes met je zoektocht
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.
Veel succes met je zoektocht
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Klopt en dan vooral rond de 1000 RPM. Als je dan met koude motor voor het stoplicht staat te wachten brult dat als een gek in de "cockpit" . En aangezien het geluid wat te braaf is voor mij moet er wat anders onder!minibandit schreef:ik gok dat hij het hier heeft over trillingen die doorgegeven worden naar "de cockpit"Elmar Nieser schreef:Wat is resonantie?
- minibandit
- Mod virus alert!
- Locatie: Kontich
Bericht
dan zal die resonantie wel komen van een onderdeel van de uitlaat dat het chassis raakt !
een kleine herpositionering kan al voor heel wat "verluchting" zorgen
maar als je ook de sound te braaf vindt, kan je idd mss beter voor iets anders gaan...
een kleine herpositionering kan al voor heel wat "verluchting" zorgen
maar als je ook de sound te braaf vindt, kan je idd mss beter voor iets anders gaan...
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325
Ahem ... kuh kuh ...pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.
Veel succes met je zoektocht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even een heel domme vraag van mijn kant :
Ik heb nu een S-uitlaat maar mocht ik zo'n eisenmann willen, is dat dan een probleem omdat ze die misschien moeten aansluiten op een normale cooper uitlaat ofzo?
Ik heb nu een S-uitlaat maar mocht ik zo'n eisenmann willen, is dat dan een probleem omdat ze die misschien moeten aansluiten op een normale cooper uitlaat ofzo?
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Zo dom vind ik hem niet aangezien ik hier ook al over heb zitten nadenken!Ralph-cooper schreef:Even een heel domme vraag van mijn kant :
Ik heb nu een S-uitlaat maar mocht ik zo'n eisenmann willen, is dat dan een probleem omdat ze die misschien moeten aansluiten op een normale cooper uitlaat ofzo?
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Is helemaal niet zo een domme vraag.
Het zou kunnen dat er een verschil is in de diameter van de middenpijp tussen de Cooper en Cooper S uitlaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat de Eisenmann niet lang genoeg is om tot aan de middenpijp van de Cooper S uitlaat te geraken.
Het is misschien wat laat, maar als ik jou was had ik die Cooper S uitlaat niet gehangen.
Er zijn mensen die dit al gedaan hebben en met een verlies van vermogen zaten.
Foto van een Cooper en Cooper JCW uitlaat:
Foto van een standaard Cooper S uitlaat en Cooper S sportuitlaat:
Het zou kunnen dat er een verschil is in de diameter van de middenpijp tussen de Cooper en Cooper S uitlaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat de Eisenmann niet lang genoeg is om tot aan de middenpijp van de Cooper S uitlaat te geraken.
Het is misschien wat laat, maar als ik jou was had ik die Cooper S uitlaat niet gehangen.
Er zijn mensen die dit al gedaan hebben en met een verlies van vermogen zaten.
Foto van een Cooper en Cooper JCW uitlaat:
Foto van een standaard Cooper S uitlaat en Cooper S sportuitlaat:
- pieterdg
- Bijna verslaafd
- Locatie: Bever
Bericht
SORRY!!!!!!
Heb me dus eventjes vergist: het is der abt ipv marss.
Der Abt schreef:Ahem ... kuh kuh ...pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.
Veel succes met je zoektocht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325
SORRY!!!!!!
Heb me dus eventjes vergist: het is der abt ipv marss.
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
No probpieterdg schreef:Der Abt schreef:Ahem ... kuh kuh ...pieterdg schreef:Ik ga dus op 15 maart een eisenmann laten monteren onder mij one.
Deze kost 660 EUR incl montage bij autotuneheinz.
Indien je meer info wilt moet je maar even contact op nemen met marss die heeft zo'n eisenmann onder een MINI hangen.
Veel succes met je zoektocht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6325
SORRY!!!!!!
Heb me dus eventjes vergist: het is der abt ipv marss.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Volgens mij is een dikker pijp alleen maar beter (tot een zeker hoogte, moet nog voldoende tegendruk bieden) maar het probleem met een Cooper S uitluit zijn die twee dempers. Feitelijk maar een demper, de andere "demper" is een krul in de het uitlaattraject en dit geeft teveel tegendruk voor een One/Cooper. Denk ik zo...
Klopt, van een One/Cooper is 40mm en een Cooper S is ietsje dikker.Der Abt schreef:Is helemaal niet zo een domme vraag.
Het zou kunnen dat er een verschil is in de diameter van de middenpijp tussen de Cooper en Cooper S uitlaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat de Eisenmann niet lang genoeg is om tot aan de middenpijp van de Cooper S uitlaat te geraken.
Het is misschien wat laat, maar als ik jou was had ik die Cooper S uitlaat niet gehangen.
Er zijn mensen die dit al gedaan hebben en met een verlies van vermogen zaten.
Volgens mij is een dikker pijp alleen maar beter (tot een zeker hoogte, moet nog voldoende tegendruk bieden) maar het probleem met een Cooper S uitluit zijn die twee dempers. Feitelijk maar een demper, de andere "demper" is een krul in de het uitlaattraject en dit geeft teveel tegendruk voor een One/Cooper. Denk ik zo...
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 26 feb 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben aan het uitzoeken wat het zou kosten om een one ball mod te doen (resonator bak weghalen), dit geeft al heel wat minder tegendruk en je bent van 1 lelijke bak af. Hierover heb ik het volgende op internet gevonden over de tegendruk:
Als dit 'm niet wordt dan ga ik voor een Eisenmann denk ik, maar weet dan niet of ik die voor een S of een cooper moet nemen (omdat er nu een S-uitlaat onder hangt)
Hoe lager hoe beter, dus het is zeker een mooie optie.SCORPION .........+3.5psi
STOCK................+2.5psi (' 03 car)
GT TUNING 'RE-ROUTE PIPE' (combined with 'stock' system) ..........+1.75psi ('03 car) (One Ball Mod)
JCW ...................+3.75psi
Miltek..................+1.25psi
via: NAM
Als dit 'm niet wordt dan ga ik voor een Eisenmann denk ik, maar weet dan niet of ik die voor een S of een cooper moet nemen (omdat er nu een S-uitlaat onder hangt)
Onze sponsors