Onderhoud cabrio kap

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
koekie
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Den Bosch
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2006, 21:30

Onderhoud cabrio kap

11 jul 2006, 19:17

Is er iemand met een cabrio die mij kan vertellen hoe het zit met het onderhoud van de kap? Is deze makkelijk schoon te maken, en hoe gaat dat in zijn werk?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 jul 2006, 19:26

Wasstraat.. gaat prima! Wel een textielwasstraat. (zo heet dat toch?)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

11 jul 2006, 20:09

Hogedrukspuit, bij zo'n wasbox, gaat altijd prima. Niet direkt te dicht op de stof!

Enne...........Goed achter de randjes (Edgar)
Avoner
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 aug 2006, 11:31

Onderhoud cabriokap

01 aug 2006, 19:42

Meestal doe je er verstandig aan om net voor de winter de cabriokap te behandelen met speciale cabriokap beschermer.
Hiermee breng je als het ware een soort beschermingslaag aan over de kap...... kan ie heel de winter er weer tegen....... :lol:
Speed is everything..........
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Re: Onderhoud cabriokap

01 aug 2006, 20:32

Avoner schreef:Meestal doe je er verstandig aan om net voor de winter de cabriokap te behandelen met speciale cabriokap beschermer.
Hiermee breng je als het ware een soort beschermingslaag aan over de kap...... kan ie heel de winter er weer tegen....... :lol:
En als er nou IEMAND iets van weet is het deze kerel!!
Afbeelding
hein
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: sliedrecht
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 aug 2006, 12:08

01 aug 2006, 21:01

mijn HO deed ik ook gewoon altijd door de wasstraat, waar je inderdaad op moet letten is dat als je de hogedrukspuitgebruikt je niet te dicht bij spuit, en vooral na het wassen een stuk rijden om alles goed te laten drogen, maar dat lijkt me geen probleem :mrgreen:
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dublin
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:51

02 aug 2006, 14:07

Bij het horen van wasstraat gaan gelijk al mijn haren overeind staan. :shock: Wasstraten zijn makkelijk maar nooit goed voor je auto of je softtop. Zand op de lappen, lekker voor krasjes :wink: .... om maar te zwijgen over de borstel wasstraten!!!

Je softop met een hogedruk spuit schoon te maken zou ik ook afraden. De stoffen softops hebben allemaal haartjes die je dan juist omhoog spuit, tevens loop je de kans dat je impregneerlaag er af spuit.

Bij de BMW dealer zijn sets te kopen voor je softtop verzorging, een heel goed product wordt geleverd door http://www.renovointernational.com/
Zijn zeker niet de goedkoopste maar hebben een hele goede naam.

Ik onderhoud tevens goede contacten met Cabrio Care in Naarden, ze hebben daar een softtop cleaner en impregneer pakket van Ragtop. Het is zeker de moeite waard om eens bij hun langs te gaan, al is het maar voor advies.
Afbeelding
he
henny

04 apr 2008, 12:40

Protech behandeling is toppie voor je cabriotop , zelf laten uitvoeren 1/2 jaar geleden, kap blijft diepzwart , en erg mooi ,is tevens enigszins waterafstotend en niet onbelangrijk vogelpoep kan je makkelijker verwijderen / als je dit enigszins met beleid doet blijven er zelfs geen vlekken meer achter .
elkay
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: South
Berichten: 189
Lid geworden op: 10 jun 2007, 00:11

04 apr 2008, 12:58

henny schreef:Protech behandeling is toppie voor je cabriotop , zelf laten uitvoeren 1/2 jaar geleden, kap blijft diepzwart , en erg mooi ,is tevens enigszins waterafstotend en niet onbelangrijk vogelpoep kan je makkelijker verwijderen / als je dit enigszins met beleid doet blijven er zelfs geen vlekken meer achter .
Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze behandeling?
he
henny

04 apr 2008, 13:09

Was hier € 70,= voor kwijt ( beduidend minder dan Protech zelf opgeeft ) , eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat dit in combi was met de Protech lak + velg behandeling uitgevoerd door BMW Den-Haag. Prijzen zijn alhoewel bij BMW niet gebruikelijk onderhandelbaar.
A & A
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Sellingen
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 feb 2011, 20:37

Onderhoud cabriokap

19 mar 2011, 00:00

Hallo autofreaks,

heb ff vraagje over kap van m'n cabrio, deze vraag zal vast vaker gesteld zijn maar kan zo gauw ff geen topic hierover vinden.
Hoe kan ik de kap het beste onderhouden en schoonmaken. Is hier speciaal schoonmaakmiddel voor en hoe hou je de kap mooi zwart. Een wasstraat is zeker geen optie he? (wel makkelijk zo nu en dan :) )
Groetjes Astrid.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

19 mar 2011, 00:08

heej Astrid,

Hier zijn inderdaad al VEEL topics aan gewijd, met exact dezelfde (of nog meer) vragen over een Cabrio kap.. ;)

Maargoed, omdat ik ook cabrio fan ben, nog maar een keer wat uitleg dan :lol:

Je cabriokap KAN volgens de dealer door de wasstraat, ik zou het zelf NOOIT doen, je krijgt dan last van (onnodige) slijtage van het stof, wat er A niet mooier uit ziet, en B kan zorgen dat je je kap sneller als normaal zou moeten vervangen...

Schoonhouden doe je dus het beste met een professionele Convertible Cleaner, en een impregneer middel (ik gebruik die van Meguairs, maar je kan ook bij de MINI dealer een setje kopen, t effect zal ongeveer wel t zelfde zijn)...

Op die manier haal je dus alle straatvuil, en andere rotzooi die je niet op je kappie wil hebben eraf, en bescherm je het goed tegen 'de grote gevaren van de buitenwereld':lol: als je dit 2 a 3 keer per jaar doet, is dat meer dan voldoende ;)

1 ding scheelt, zwart is de makkelijkste kleur, want echt veel donkerder zal het niet worden :mrgreen:

Verder zou ik wel ELK vogelstrontje of zichtbare harsdruppel etc direct van je dak afhalen, dus ff met de tuinslang er goed vanaf spoelen en desnoods voorzichtig met een zachte borstel wat borstelen... in vogelstront zit namelijk zuur en meuk, die een blijvende vlek op het stof achter KUNNEN laten ;)

Hoop dat dit een beetje duidelijk antwoord op je vraag is ;)

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het wel :P :lol:

Groet,

Mark
Laatst gewijzigd door mini cabrio op 20 apr 2011, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 mar 2011, 12:04

Je topic is door een moderator toegevoegd aan een reeds-bestaand topic hierover.

Een duidelijk antwoord van Mark. De rest van de antwoorden staan erboven. (vooral omtrent impregneermiddelen etc).


Ik heb in de cabrio standaard een kledingborstel liggen. Als de kap stoffig is, kan je dit gemakkelijk schoonborstelen. Zo ziet het er weer netjes uit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
A & A
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Sellingen
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 feb 2011, 20:37

20 mar 2011, 22:42

Heyyyy Mark en Marcel,

Bedankt voor jullie uitleg, is duidelijk. Nu nog kijken waar ik dat spul kan kopen.
Jullie ook lekker met kapje open gereden vandaag? was superlekker weer (nog wel beetje frisjes, dus wel sjaal om gehad en dikke jas aan, hahaha) 8)
Groeten Astrid.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

20 mar 2011, 23:28

ik had geen jas aan en het was heerlijk 8)

Omtrent impregneermiddelen, check de mini.com webshop, check de meguairs productrange, check de Halfords shop, er zijn veel middelen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”