Onderhoud cabrio kap

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 mar 2011, 23:44

Ik gebruik helemaal niks voor de kap.
Gewoon met een borstel en shampoo (vaak genoeg) wassen.

Ik heb eens gelezen dat als je eenmaal begint met impregneermiddelen je dat altijd moet blijven doen en sommige trekken vuil aan. De Cabrio heeft ook een Protech behandeling gehad maar om die reden heb ik de kap niet laten doen. Hij staat wel altijd onder een carport.

En hoezo sjaal met dit weer? Altijd open rijden en je wordt vanzelf winterhard :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

20 mar 2011, 23:47

he Berthil ligt er nog sneeuw in Limburg?? :lol:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

21 mar 2011, 00:59

Bijna weg. Waar is jouw sneeuwfoto? :)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

21 mar 2011, 13:14

Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ijvert
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:33

cabriokap reinigen

22 mar 2011, 22:36

vandaag mijn mini gewassen en de kap met meguiars convertible cleaner gewassen. Is nu weer als nieuw, echt super spul.
Volgende keer ook gelijk impregneren


gr. Yvonne
A & A
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Sellingen
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 feb 2011, 20:37

24 mar 2011, 00:34

Ok ok ik zal als stoere cabriorijder (-ster) voortaan m'n sjaal afdoen hahaha! Mag ik wel een petje opdoen? Want m'n haren wapperen anders zo (is wel een petje met logo van Mini, altijd goed dacht ik zo 8) )
Toch dat meguiars ook es proberen, wordt nu wel nieuwsgierig naar resultaat.
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

24 mar 2011, 20:15

A & A schreef:Ok ok ik zal als stoere cabriorijder (-ster) voortaan m'n sjaal afdoen hahaha! Mag ik wel een petje opdoen? Want m'n haren wapperen anders zo (is wel een petje met logo van Mini, altijd goed dacht ik zo 8) )
Toch dat meguiars ook es proberen, wordt nu wel nieuwsgierig naar resultaat.
Windscherm monteren dan ben je ook van het gewapper af. En by the way, ik was de auto en de kap ook altijd alleen met Maquirs autoshampo. (NTX ef iets dergelijk)
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
A & A
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Sellingen
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 feb 2011, 20:37

29 mar 2011, 23:38

Heb afgelopen zaterdag van dat Mequiars spul gekocht; shampoo en convertible voor de cabriokap. Want ja.......'t autootje moet natuurlijk wel ff blinken he bij de lenterit. Dus resultaat is zondag te zien 8)
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

15 apr 2011, 22:01

En wat kost dat spul?

Ik houd ons kapje schoon met groene zeep (van nature met een tikkie vet). Blijft echt schitterend, maar na het wassen even droogrijden :P

Zie anders http://www.cabrio.nl/reinigen-cabrioletkap.html

Ohw en het wordt komend weekend weer lekker weer

:zon :zon
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

20 apr 2011, 14:30

Ian schreef:En wat kost dat spul?

Ik houd ons kapje schoon met groene zeep (van nature met een tikkie vet). Blijft echt schitterend, maar na het wassen even droogrijden :P
hej Ian,

dat spul van meguiars kost voor de cleaner volgnes mij 15 euro voor een flesje en het impregneer is 20 euro ;) op de site van meguiars staat het exact ;)

en schoonmaken lukt overal wel mee volgens mij :P alleen vraag ik me af of het tikkie vet in de groene zeep wel lekker is... volgens mij blijft er dan best veel vuiligheid op plakken?
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

20 apr 2011, 19:24

Cooper S Cabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012, 11:41

Cabrio cleaner

19 jan 2012, 20:23

Heb sinds juni 2011 een Cooper S Cabrio uit 2005. Staat bij mij altijd buiten (behalve in de vakanties en nieuwjaar). Door BMW-Dealer wordt wasstraat en groene zeep afgeraden. Heb in augustus de kap gereinigd met Raggtop Convertible cleaner for fabric and Vinylvan Cabriocare uit Naarden met een speciale paardenharenbostel. Goed (mag in de zon) laten drogen en daarna 3 keer ingespoten met Raggtop Convertible Top Protectant. Tussendoor goed laten drogen en daarna zeker 24 uur niet nat laten worden en de kap dicht houden. Op internet zijn filmpjes van Raggtop te bekijken maar de handleiding van Cabrio Care is uitgebreider (o.a. het drogen en 24 uur na behandeling droog stallen en de kap dicht houden). Perfect resultaat, de kap is mooi zwart, water loopt er gewoon vanaf. Ik was de Mini regelmatig en hoef dan alleen maar de kap grondig af te spoelen met veel water. In het voorjaar weer een keer wassen en inspuiten en dan kan hij er de hele zomer weer tegen. Vogelpoep laten drogen en er af borstelen. Je ziet niet dat er iets op heeft gezeten. Een setje kost rond de vijftig Euro. De cleaner kun je meerdere keren gebruiken, de protector spuit je met drie herhalingen leeg. De borstel kost rond de 13 Euro. Wat mij betreft een aanrader. Vandaag bestellen, binnen twee dagen in huis.

Ik hoor graag andere ervaringen.
Groeten,
Peter (Cooper S Cabrio)
edwinfink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Woerden
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2018, 21:24

Re: Onderhoud cabrio kap

02 mar 2018, 22:54

Zie het bericht op Youtube. Goede uitleg hoe een cabrio kap te onderhouden.

Ik zag ook dat de gebruikte middelen bij Ekris te koop zijn. En is dus afgestemt op het materiaal van de cabrio kap van de Mini.

De titel is:
Mini Cooper Convertible Top Cleaning and Water Proofing

De link is:
https://www.youtube.com/watch?v=XpUPa1buAL0
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Onderhoud cabrio kap

05 mar 2018, 11:42

Mooie aanvulling, waarvoor dank :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”