MINI coding, welke software?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

MINI coding, welke software?

18 sep 2016, 15:42

Ik heb sinds kort een kabel on te kunnen coden, echter de software die je van de chinezen erbij krijgt is echt bagger... De handleiding is chinees, dus maw zoek maar uit.

Heb inmiddels wel instructies gevonden voor nscexpert echter ik kom er gewoon niet uit, blijkbaar staat heel mijn type auto (R56) er niet bij de data.

Welke andere software bestaat er voor het coden van de MINI, gaat dus echt om het coden, veranderen van opties etc, niet uitlezen storingen etc...

Zoek software die bij voorkeur werkt op 64bits systemen zoals windows 10
Software in Engels, Duits of Nederlands, welke liefst met een duidelijke/makkelijke GUI werken en redelijk eenvoudig zijn te installeren.

Iemand tips/links van deze software?
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: MINI coding, welke software?

15 okt 2016, 19:42

die heb ik, echter de hele r56 komt niet voor etc

Vind het erg ingewikkelde software, daarnaast werkt het niet op windows10, heb het werkend op een oude xp laptop...
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: MINI coding, welke software?

15 okt 2016, 23:01

Heb sinds kort de carly for bmw dongle met het pro programma op de Iphone hetgeen verbazingwekkend goed werkt. Je kunt er niet zo diep mee gaan als bijvoorbeeld vagcom bij audi maar veel gangbare opties zijn ermee aan te passen.

Heb er zelfs het start/stop systeem mee kunnen aanpassen op de R56.
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: MINI coding, welke software?

16 okt 2016, 01:53

De icarly heb ik ook al met pro app, echter er zijn dingen die ik aan wil passen die helaas niet gaan met de app.
Wil bv nog:
- gordel gong geheel uitzetten (dit kan, zit ook in app maar werkt/doet niets)
- rechter raam met 1 klik sluiten (dit kan, zit echter niet in de app)
- bochten verlichting aanzetten (geen idee of dit wel kan, maar gaat niet met de app)
- hill hold activeren (geen idee of dit wel kan, maar gaat niet met de app)
- sport knop aan/uit melding in display (zou moeten kunnen, echter zit niet in de app)

Zo zullen er nog wel een paar meer dingen zijn die ik vergeten ben nu, maar er zijn dus opties die wel kunnen maar simpelweg niet in de app zitten, vandaar ik dus naast de app ook een kabel heb aangeschaft. Helaas is de software zo slecht/verouderd dat ik er (nog) niets mee kan...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: MINI coding, welke software?

16 okt 2016, 09:44

Tsja, NCS Expert gaat al heel wat jaartjes mee, dus ten opzichte van de huidige software is het zwaar verouderd. Het is ook meer geschikt voor de techneuten uit de garage, dan een consumentenproduct waarbij men alles foolproof in een sleur-en-pleur-plaatjesinterface wil hebben.

E-SYS is de opvolger van NCS Expert, maar is niet toepasbaar op de R56-series. En ook E-SYS heeft een hoog "MS Office '97"-gehalte in de interface zitten, ook niet het modernste uiterlijk...

Maar goed, als je wat van die instellingen aangepast wilt hebben, dan kun je vast wel aankloppen bij een aantal forummembers met een werkende NCS Expert laptop. :icon_top:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: MINI coding, welke software?

16 okt 2016, 17:36

mbt de andere opties die je noemt B3rt weet ik het niet maar gordel gong uitzetten met de app lukt bij mij wel, daarnaast is het zo dat bepaalde opties ook wel in je Mini moeten zitten bij aanschaf ... vgl mij is hill hold niet echt een standaard functie dus daar zou hij al mee geleverd moeten zijn om te kunnen activeren.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”