Verschil onderhoud 1e en 2e gen new Mini

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Geoff123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2021, 10:46

Verschil onderhoud 1e en 2e gen new Mini

23 feb 2021, 10:35

Hoi allen,

Ik ben sinds kort op zoek naar een Mini voor mijn vrouw. In eerste instantie zocht ik bewust naar de eerste generatie new Mini omdat ik ervan uitga dat daar toch wat minder complexe techniek in zit dan bij de volgende generatie. Hierbij speelt een grote rol dat ik het onderhoud (en mogelijke reparaties) graag zelf uitvoer. Ik ben gewend om aan oldtimers/ youngtimers te werken en heb hiervoor zelf een brug en benodigd gereedschap.
Ik ben mij ervan bewust dat een Mini weer een flinke stap moderner is dan de oldtimers waar ik aan klus maar vraag mij af of het onderhoud van een eerste generatie makkelijker is dan bij de tweede generatie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daarnaast valt mij op dat er veel gebruikte onderdelen voor erg redelijke prijzen te koop zijn voor de eerste generatie.

Dank alvast voor jullie info!
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Verschil onderhoud 1e en 2e gen new Mini

23 feb 2021, 11:28

Ik denk dat qua “standaard “ onderhoud er niet zoveel verschil in 1e of 2e gen zit ik zou me eerst goed inlezen over bepaalde manko s als je echt alles zelf wilt gaan doen bv 1e gen heeft problemen met de versnellingsbak tot een bepaald bouwjaar en 2e bij bepaalde blokken overmatig olie verbruik e.d. Zo heeft ieder type mini zelfs binnen 1e of 2e gen weer zijn eigen dingen.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”