Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

18 jun 2010, 18:49

mushrop schreef:handig :D
Deze "band" was er ook met onze vorige leverancier, maar heeft het verprutst. :? :roll:
jomati
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2009, 21:49

Welke band heb ik nodig?

05 nov 2010, 17:24

Hallo,
Ik heb een vraag.
Mijn voorbanden zijn versleten en nu moet ik andere.
Volgens de heer van de bandenzaak kunnen er alleen maar runflat banden onder mijn auto.
Andere kan wel, maar zou onveilig zijn, deze auto is gemaakt voor runflat banden.
Voor zitten die er ook onder , maar achter niet ( ik kan het niet ontdekken op de band= Michelin Pilot Sport )
De banden die hij aanbied kosten met korting eraf 225 euro per stuk ( Bridgestone RE50a RFT )
Ik heb een Mini cabrio met JCW velgen 18 inch ( maat die ik nu heb is 205/40/18)

Jullie weten hier meer van als ik , dus ik zou graag het volgende willen weten.
Klopt het verhaal van de verkoper ?
Hebben jullie eventueel tips wat goede en betaalbare banden zijn ?
Of is 225 euro wel een normale prijs voor dit soort banden.
Als jullie mij kunnen helpen graag.

Alvast bedankt.

Marinette
jomati
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2009, 21:49

05 nov 2010, 18:59

Ja ik heb zomerbanden nodig, winterbanden moeten ook nog, maar komt later.

Dus normale banden kan gewoon ?
Volgens die man is dat gevaarlijk en slechts een goedkopere onveilige oplossing.
Volgens hem zijn deze velgen gemaakt voor runflats.

Ik ben een leek dus hij kan mij alles wijsmaken, maar daar heb ik geen zin in, vandaar mijn vraag.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

06 nov 2010, 06:55

jomati schreef:Ja ik heb zomerbanden nodig, winterbanden moeten ook nog, maar komt later.

Dus normale banden kan gewoon ?
Volgens die man is dat gevaarlijk en slechts een goedkopere onveilige oplossing.
Volgens hem zijn deze velgen gemaakt voor runflats.

Ik ben een leek dus hij kan mij alles wijsmaken, maar daar heb ik geen zin in, vandaar mijn vraag.
zoals stefan zegt het kan wel, alleen heb je een probleem dat je niet kan door rijden op een gewone band als hij lek is (alles kan) je moet dan altijd een spuitbus en een pomp bij je hebben voor als hij lek is (of lid zijn van anwb) of gewoon dan een reserve band op je auto hangen (ergens).........?

ik heb ook runflats gewoonweg omdat ik geen reserve band heb en ik geloof elke mini i.v.m de accu achterin

correct me if i am wrong

groet franklyn
burn rubber not your soul

Afbeelding
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

06 nov 2010, 22:18

Ik ben zeeeeer tevreden over de continental sportcontact 3 (kwam van pirelli af).
Racing Ralph
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Den Haag
Berichten: 116
Lid geworden op: 27 okt 2007, 14:25

Bandenwissel

10 nov 2010, 22:15

Wie weet een goed adresje waar ze (voor een mooi prijsje :wink: ) netjes Run Flat banden kunnen monteren + balanceren? Heb namelijk 4 nieuwe Pirelli Run Flat winterbanden gekocht (Sottozero 205/50/17) en die moeten om de S-spokes velgen heen.
Ben niet te beroerd om er een stukje voor om te rijden. Als het maar netjes gebeurd :wink:

Alvast bedankt!
Racing Ralph
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

10 nov 2010, 22:23

Hallo Ralph,

Ik ben pas bij Hoekstra bandenservice geweest in Rotterdam, wel niet met mijn eigen auto. Maar die gasten doen het goed en hebben verschikkelijk dikke wagens waar ze de banden van wisselen. Pas een rs6 v10:D

Zaak ziet er niet uit, maar top werk voor een mooie prijs...

Adriaan
bartjeballo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: wolphaartsdijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:38

banden vraagje

10 nov 2010, 22:46

hallo,

ik heb pas nieuwe velgen gekocht en nu nog opzoek naar goede banden.
de breedte :7J en het ET waarde is 35

heeft er iemand tips voor goede banden en wel of niet run-flats.
alle info is welkom. ik heb zelf nu s-pokes met 205-45 eronder.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

10 nov 2010, 22:58

wel of niet runflats hangt af van je persoonlijke voorkeur. Ik zelf ben voorstander van runflats. m'n mini is standaard ook geleverd op runflats en BMW is niet achterlijk.

scheelt ook een hoop moeilijk gedoe onderweg mocht je een keer een lekke band krijgen. Rijdt wel wat stugger, alhoewel ik daar zelf amper verschil in merk. En hey, als je comfortabel wilt rijden moet je maar een mercedes o.i.d. kopen! :lol:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

11 nov 2010, 08:22

Shag schreef: En hey, als je comfortabel wilt rijden moet je maar een mercedes o.i.d. kopen! :lol:
:-))
burn rubber not your soul

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Bandenwissel

11 nov 2010, 10:04

Racing Ralph schreef:Wie weet een goed adresje waar ze (voor een mooi prijsje :wink: ) netjes Run Flat banden kunnen monteren + balanceren? Heb namelijk 4 nieuwe Pirelli Run Flat winterbanden gekocht (Sottozero 205/50/17) en die moeten om de S-spokes velgen heen.
Ben niet te beroerd om er een stukje voor om te rijden. Als het maar netjes gebeurd :wink:

Alvast bedankt!
Racing Ralph
Ik goede ervaringen met Oppelaar in Alphen aan den Rijn.

Is ook niet te ver vanaf Den Haag.

groet,
Peter
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

18 dec 2010, 16:34

Vandaag 4x Continental contisportcontact 3 SSR laten monteren (205/45/17). Prijs 190 euro per band incl. alles. Kwam van Pirelli Eufori af. Wat een verschil zeg! Conti's zien er top uit en rijden super. Dus zover ik nu kort kan beoordelen: eens met ANWB bevindingen. Hoewel met de huidige sneeuw was winterbanden misschien beter geweest :wink:

stefan740 schreef:Even weer een schop.

De voorbandjes zitten op 3mm dus ik ben weer eens aan het rondkijken. De Continental contisportcontact3 werden in de laatste ANWB/ADAC test als best op droog ervaren (al was het wel in 225/45R17) dus die gaan er waarschijnlijk onder in 215/40R17. Dus mijn ervaringen daarvan komen hier over een maandje oid.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”