Motorolie R53

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Motorolie R53

17 okt 2013, 15:28

Marcel Always Open schreef:Beetle, jij hebt het over tweede generatie specifiek, nietwaar? (R56)
Idd, wat betreft de aanslag op de kleppen wel ja. Voor de rest geldt hetzelfde als bij de GenII.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Motorolie R53

17 okt 2013, 22:52

Goedkoopste wat ik heb kunnen vinden: http://www.remmenset.nl/castrol-olie-ac ... -longlife/" onclick="window.open(this.href);return false;

75,- voor 10 l. (inclusief verzending)

Zie foto in mijn eerdere bericht voor specificaties...
Afbeelding
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Motorolie R53

17 okt 2013, 23:12

Gezien onderstaande ervaring heb ik deze laten schieten..
o.gedik schreef:
JennyStyle schreef:weet niet of in de juiste topic geplaats heb excuus als dat niet zo is maar dit kwam ik tegen op het net
http://www.remmenset.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

goedkoop!! of nie :D :shock:
Dit bedrijft komt haar afspraken niet na. Ze sturen je netjes wel een track en trace code toe nadat je betaald hebt echter aan deze code heb je er niets aan als zij zelf verzuimen om je bestelling op te sturen. Ik zit sinds 17 september te wachten op mijn bestelling te weten 10 liter Catrol Edge FST 5w30 Longlife olie. Vorige week kon ik nog in contact men hen komen echter sinds afgelopen maandag reageren ze niet meer op mailtjes, sms'jes en de telefoonjes worden niet beantwoord. Online bestellingen doen nooit meer bij dit bedrijf.
Zie dit forum topic

Heb via Ebay in duitsland besteld, €44,= inclusief bezorgen /5 liter en in 48 uur in huis.

Ron.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Motorolie R53

17 okt 2013, 23:30

Ronsworld schreef:Gezien onderstaande ervaring heb ik deze laten schieten..
o.gedik schreef:
JennyStyle schreef:weet niet of in de juiste topic geplaats heb excuus als dat niet zo is maar dit kwam ik tegen op het net
http://www.remmenset.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

goedkoop!! of nie :D :shock:
Dit bedrijft komt haar afspraken niet na. Ze sturen je netjes wel een track en trace code toe nadat je betaald hebt echter aan deze code heb je er niets aan als zij zelf verzuimen om je bestelling op te sturen. Ik zit sinds 17 september te wachten op mijn bestelling te weten 10 liter Catrol Edge FST 5w30 Longlife olie. Vorige week kon ik nog in contact men hen komen echter sinds afgelopen maandag reageren ze niet meer op mailtjes, sms'jes en de telefoonjes worden niet beantwoord. Online bestellingen doen nooit meer bij dit bedrijf.

Zie dit forum topic

Heb via Ebay in duitsland besteld, €44,= inclusief bezorgen /5 liter en in 48 uur in huis.

Ron.
Heb daar wel besteld (had dat draadje nog niet gezien)...duurde wel lang idd en wat vreemde meldingen via track and trace, maar wel ontvangen...
Afbeelding
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: Motorolie R53

19 okt 2013, 11:47

Uiteindelijk was mijn keuze gevallen op Castrol Edge 5W30 gevallen.
Na een tip hier in dit topic te hebben bezocht, 5 L besteld bij Oil Center.de voor 44.89€. Was al na 2 dagen binnen uit Duitsland. Goed verpakt en snelle levering dus!
Nu net 3 kwart liter in de Cooper S gegoten (beetje lopen tobben met zo'n volle verpakking, maar goed...) en het oliepeil is nu weer netjes. :dansen

Maar als je wil checken of er van die 'sludge'-rommel in je intercooler terecht komt, hoe moet je dit doen en hoe kun je eventuele rommel uit je blok verwijderen?
Zijn daar misschien toevoegingen voor (Wynn's oid)? :s
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: Motorolie R53

19 okt 2013, 13:14

Kijk, das nog eens een leuke tip.
Vervelend hoor, verplicht lekker blazen :D
Zelf tank ik ook altijd de hogere octaan benzine (meest Shell V-Power).
Maar ik begrijp dat ik voor de rest geen hele bijzondere dingen hoef te monteren.
Wel neem ik me voor om nog vaker de vloeistoffen te controleren.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: Motorolie R53

19 okt 2013, 15:10

Oo oke, altijd gedacht dat V-Power ook 98 was.
Dat wordt dus voortaan BP Ultimate :)
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motorolie R53

19 okt 2013, 15:24

V-power is octaan 97, dus mag het niet als 98 worden verkocht
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Motorolie R53

19 okt 2013, 23:33

Gulf Challenger was altijd RON100, weet niet of dat nog zo is, als je toch DE aandoet, tank dan V-Power, is daar nl wel RON100. Hier zou ik gewoon RON95 tanken en er 5ltr E85 of 5ltr pure ethanol ingooien(bv bio-ethanol van de action). Het gaat immers om de klopvastheid en daarmee wordt deze een stuk hoger. De ecu regelt de extra inspuiting wel die nodig is aan de hand van de lambdawaarde. We hebben het dan over miss 2-3% extra.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motorolie R53

20 okt 2013, 11:08

Beetle schreef:Gulf Challenger was altijd RON100, weet niet of dat nog zo is, als je toch DE aandoet, tank dan V-Power, is daar nl wel RON100. Hier zou ik gewoon RON95 tanken en er 5ltr E85 of 5ltr pure ethanol ingooien(bv bio-ethanol van de action). Het gaat immers om de klopvastheid en daarmee wordt deze een stuk hoger. De ecu regelt de extra inspuiting wel die nodig is aan de hand van de lambdawaarde. We hebben het dan over miss 2-3% extra.
Dat komt neer alsof je Euro95-E10 tankt dan toch? Zoals ze in Frankrijk hebben...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Motorolie R53

21 okt 2013, 00:36

BMX schreef:
Beetle schreef:Gulf Challenger was altijd RON100, weet niet of dat nog zo is, als je toch DE aandoet, tank dan V-Power, is daar nl wel RON100. Hier zou ik gewoon RON95 tanken en er 5ltr E85 of 5ltr pure ethanol ingooien(bv bio-ethanol van de action). Het gaat immers om de klopvastheid en daarmee wordt deze een stuk hoger. De ecu regelt de extra inspuiting wel die nodig is aan de hand van de lambdawaarde. We hebben het dan over miss 2-3% extra.
Dat komt neer alsof je Euro95-E10 tankt dan toch? Zoals ze in Frankrijk hebben...
Dat komt idd neer op E10 tanken. Ikzelf hou het op verhouding 1:5. Dus 10liter E85 en aftoppen met Euro95. Ik kan dat tanken in Bergen op Zoom en heb daar al 12 kannen van 10ltr voor staan. :wink:

Wat nou als er geen E85 voorhanden is zou je zeggen? Daarom laat ik twee programma's in de ecu programmeren, ECO met een vlak koppel van max. 200Nm(afgesteld op Euro95) en ééntje onder de sport button. Fijn voor als er geen E85 te krijgen is, je je auto ff uitleent en bij ijs/sneeuw.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 dec 2014, 22:28

Re: Motorolie R53

13 jan 2015, 12:10

blijft een interessant topic :|

@beetle, zag je foto resultaat van de sludge/water opvang uit de oil-catch can.
Is dit de opbrengst van hoeveel kilometer of hoelang heeft je olie in het blok gezeten?
Wat rij je gemiddeld per keer? Wordt het blok warm ja/nee?
En hoe weet je wanneer je de can moet ledigen en hoe?
Als je die oil catch can monteert, moet die hoger gemonteerd worden dan het blok neem ik aan?

Olie verbruik kan ontstaan door slijtage of/en teveel benzine (mbv gaspedaal) erin jassen, dan spoel je olie eruit en regelmaatig verversen is de beste remedie.

In Ethanol zit doorgaans ook een paar % water! Weet niet of je pure ethanol wel echt puur (100%) is.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”