Probleempjes dashboardkastje en verwarming

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sander86
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Helmond
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:10

Probleempjes dashboardkastje en verwarming

09 mar 2009, 14:48

Beste mede Mini bezitters.

Ik heb net een Mini One uit 2003 gekocht.
Nu gaat het raam rechts steeds een stukje naar beneden als je de deur opendoet en weer dicht als je de deur sluit.
Bij het linker (bestuurders) raam is dit niet het geval. Is dit normaal of is het linkerraam niet meer helemaal in orde.
Het raam gaat wel gewoon open en dicht met de schakelaar of sleutel.
Iemand ervaring of weet iemand hoe ik dit moet verhelpen als het raam wel iets zou moeten verschuiven bij openen en sluiten van de deur?

En nog twee problemen:
- als ik over een flinke drempel of bult/kuil in de weg rij, valt de klep van het handschoenenkastje regelmatig open. Is hier iets aan te doen, nieuwe veer ofzo?

- De verlichting van de verwarmingsknop en achterruitverwarming (dus linkse deel van het dashboard) geeft geen oranje licht meer. Weet iemand wat je hier aan kunt doen, paneel los maken, slaan etc?

Alvast bedankt!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Electrische sluiting linkerraam defect?

09 mar 2009, 15:11

Sander, mbt je raam...als de auot vd accu is geweest moet je de ramen aan beide zijden even initialiseren.
Dit doe je door de auto op contact te zetten en de raam te sluiten met de schakelaar op het middenconsole. Als het raamdicht is dan de schakelaar nog even (paar seconden) vasthouden (omhoog blijven duwen) en klaar is Kees.
Wellicht dat dit je verder helpt.
sander86
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Helmond
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:10

raam

19 mar 2009, 09:40

Is opgelost, bleek een stekkertje los te zitten, waardoor ook de centrale vergrendeling niet werkte. Nu doet ie het weer prima!

groeten
harmderks
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2020, 09:33

Re: Probleempjes dashboardkastje en verwarming

15 aug 2021, 12:32

Is er ook een oplossing voor t dashboard kastje dat open valt als je over een oneffenheid rijdt?
De Cooper van m’n vriendin heeft er ook last van.
Bedankt!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”