Defect aan het dak van mijn Mini Cabrio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
clairetje MCCabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2007, 20:14

Defect aan het dak van mijn Mini Cabrio

01 apr 2009, 16:10

Hallo

Ik zit met een probleempje.
Ik had daarstraks mijn mini een wasbeurt gegeven en wou vervolgens mijn dak openen om te testen of het nog wel werkte. Helaas wil dit niet meer werken enkel het schuifdak gaat nog open daarna brand er een rood flikkerlampje op het knopje waarmee je het dak normaal moet sluiten, en verder dan het schuifdak kan ik hem dus niet meer openen.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik ben alvast even langs de garage geweest daar kreeg ik eerder een antwoord van ja je zult de hoedenplank of de mechanismen in de koffer niet tegoei hebben gezet , waar ik al lang naar had gekeken eer ik vertrok dit kon het absoluut niet zijn .
Ze hebben me nu een afspraak gegeve voor eind april maar om zolang te wachtten heb ik eerlijk gezegd geen zin.Het zonneke begint te kriebelen

Groetjes Claire
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

01 apr 2009, 19:01

zou je hoedenplank zeker nog een keer of 5 nakijken. grote kans dat daar de oorzaak effectief zit.

Wat ik ook wel eens heb gehad, is dat wanneer hij te lang in de zon stond, het materiaal wat uitzette, en dan ging het ook niet open. ff rijden=koele wind=afkoeling en dan lukte het weer.
clairetje MCCabrio
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: België
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2007, 20:14

01 apr 2009, 20:02

snans schreef:zou je hoedenplank zeker nog een keer of 5 nakijken. grote kans dat daar de oorzaak effectief zit.

Wat ik ook wel eens heb gehad, is dat wanneer hij te lang in de zon stond, het materiaal wat uitzette, en dan ging het ook niet open. ff rijden=koele wind=afkoeling en dan lukte het weer.
Hallo zonet even geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Morgen nog is even opnieuw proberen je weet maar nooit moest hij het ineens weer doen.
alvast bedankt voor de snelle reactie groetjes Claire
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

02 apr 2009, 01:32

clairetje MCCabrio schreef:
snans schreef:zou je hoedenplank zeker nog een keer of 5 nakijken. grote kans dat daar de oorzaak effectief zit.

Wat ik ook wel eens heb gehad, is dat wanneer hij te lang in de zon stond, het materiaal wat uitzette, en dan ging het ook niet open. ff rijden=koele wind=afkoeling en dan lukte het weer.
Hallo zonet even geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Morgen nog is even opnieuw proberen je weet maar nooit moest hij het ineens weer doen.
alvast bedankt voor de snelle reactie groetjes Claire
wat ik altijd doe is :
je dak volledig dicht doen, koffer opendoen, de 2 klemmen aan elke kant in de kofferbak even losmaken en dan het cabriodak even opheffen en terug laten zakken en kijken of de hoedeplank goed zit (ook de 2 koordjes die er aanhangen)
dan de 2 klemmen terug dichtdoen en je kofferbak ook sluiten en nog eens proberen.

Als het dan nog niet gaat zou ik de hoedeplank even lostrekken uit die houders en er weer induwen.
hopelijk werkt het nu wel ;)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 apr 2009, 08:19

helemaal eens met Shadowbreaker, dit moet de sensor van de hoedenplank zijn !!! Veel cabrio-fun! :zon
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

02 apr 2009, 11:46

Sorry, maar ik denk ook dat het je hoedenplank is..

Als je je achterklep opendoet, zie je aan de linker zijde een drukknopje waar je hoedenplank op rust. Mogelijk is deze defect of niet goed ingedrukt.

Noot: ik heb het ook een keer gehad dat mijn hoedenplank niet goed naar beneden was.
Laatst gewijzigd door seirv op 03 apr 2009, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

02 apr 2009, 17:44

INderdaad het flikeren na het openen van het schuifdak duid inderdaad op het feit dat de hoedeplank niet goed ligt, of dat die sensor kapot is.
Afbeelding
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

03 apr 2009, 10:14

Mijn vriendin heeft hier in het begin ook last van gehad. Telkens als de achterklep open was geweest en ze er bagage in of uit laadde had ze het probleem dat de kap niet meer open of dicht ging.
Bij haar was het geen hoedeplank, maar de sensor van het dak.
Ze hebben de mini uitgelezen bij de dealer en uiteindelijk enkele dingen venrnieuwd.
SamanthaV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2019, 21:03

Re: Defect aan het dak van mijn Mini Cabrio

19 jul 2019, 21:54

Beste allen,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Schuifdak gaat wel open, alleen daarna blokkeert de kap en gaat het knopje waarmee je de kap sluit rood flikkeren.
Heb net meermaals mijn hoedenplank verwijderd, opnieuw neergelegd, knopje met ducktape vastgeplakt etc. Het wil echter niet lukken. Zijn er nog andere tips & tricks? Anders ga ik er vanuit dat mijn sensor kapot is....

Groeten,
Samantha

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”