Interieur kapot

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

Interieur kapot

07 jul 2006, 15:08

HELP, ik zat net in mijn stoel en keek naar achteren. Zag ik opeens een super grote diepe kras in mijn deurpaneel achterin.
-> Bij de achterbank heb je links en rechts 2 bakjes. Beide bakjes zitten 2 diepe krassen erop door mijn gordel. Deed gisteren de bank omlaag en mijn gordel ging per ongeluk mee :cry: Dus net even gekeken of ze los te halen zijn, maar lukte niet. Weet iemand of deze los te halen zijn en weet iemand welk onderdeel nr deze heeft zodat ik kan navragen bij de dealer hoe duur ze zijn ivm vervanging?

Alvast bedankt!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

07 jul 2006, 17:16

In je deurpaneel achterin???? Heb je een 4/5 deurs modelletje gekocht?

Is je zijpaneel beschadigd, of alleen het bakje? Het bakje is namelijk een los onderdeel. Als het zijpaneel bekrast is, heb je een "Herman Karton"-geluidssysteem? Want hiervoor zijn andere bestelnummers...
Kleur; zwart neem ik aan of heb je Cordoba-beige, rode of zelf groene??

Je kan ook eens kijken bij www.akto.nl, (onder de link "Leer") die heeft ook allerlei panelen te koop. (maar voornamelijk volledig interieur, dus onnodig duurder voor jouw.)
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

07 jul 2006, 17:22

Robert schreef:In je deurpaneel achterin???? Heb je een 4/5 deurs modelletje gekocht?

Is je zijpaneel beschadigd, of alleen het bakje? Het bakje is namelijk een los onderdeel. Als het zijpaneel bekrast is, heb je een "Herman Karton"-geluidssysteem? Want hiervoor zijn andere bestelnummers...
Kleur; zwart neem ik aan of heb je Cordoba-beige, rode of zelf groene??

Je kan ook eens kijken bij www.akto.nl, (onder de link "Leer") die heeft ook allerlei panelen te koop. (maar voornamelijk volledig interieur, dus onnodig duurder voor jouw.)
Ik heb de 3 deurs. Dus de gewone. En alleen de bakjes zijn beschadigd niet de hele zijpaneel. En neej ik heb geen harman en kardon. Weet jij toevallig een site of weet jij toevallig de bestelnr's?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 jul 2006, 18:48

red_devil schreef:Ik heb de 3 deurs. Dus de gewone.
Er is buiten de coupé en de cabriolet ook geen andere!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 jul 2006, 10:07

MINI met bouwjaar/maand van na 2004/07:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=50

of

MINI met bouwjaar/maand tussen 2002/09 en 2004/07:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=50

Daar staat volgens mij bijna alle info (oa. bestelnummers, op het plaatje onderdeel 2 Storing Partition), let even goed op je bouwjaar en -maand. Vanaf 07/2004 is er een wijziging geweest in de interieurdelen. Ik zie in je profiel dat jouw MINI zo rond die tijd op de weg is gezet, dus even opletten of je het "oude" type of het nieuwe type moet hebben. Prijs kan de dealer je zo vertellen aan de hand van de bestelnummers. (Schatting zo'n 15 euro per opbergbakje, wel zelf plaatsen dan uiteraard)
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

08 jul 2006, 12:15

Robert schreef:MINI met bouwjaar/maand van na 2004/07:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=50

of

MINI met bouwjaar/maand tussen 2002/09 en 2004/07:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=50

Daar staat volgens mij bijna alle info (oa. bestelnummers, op het plaatje onderdeel 2 Storing Partition), let even goed op je bouwjaar en -maand. Vanaf 07/2004 is er een wijziging geweest in de interieurdelen. Ik zie in je profiel dat jouw MINI zo rond die tijd op de weg is gezet, dus even opletten of je het "oude" type of het nieuwe type moet hebben. Prijs kan de dealer je zo vertellen aan de hand van de bestelnummers. (Schatting zo'n 15 euro per opbergbakje, wel zelf plaatsen dan uiteraard)
Heel erg bedankt. Dit had ik nou net nodig. Kan ik het zelf plaatsen? Volgens mij moet dan die hele zijpaneel eraf??? Weet iemand hoe dat moet, volgens mij heeft iemand hier wel ervaring mee met het inbouwen van nieuwe boxen dan moet dat ook. Misschien dat ik het dan combineer. NIeuwe boxen en een nieuw bakje :D
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

08 jul 2006, 12:32

Hier heb ik eens een flink verhaal getikt hoe je de achterkant kunt strippen.
Het is heel makkelijk, even opletten dat de clips weer goed voor de gaatjes zitten bij het terug drukken.

Het kan geen kwaad alvast wat reserveclips bij de dealer te halen, ik moest twee nieuwe hebben. Eentje was ooit al een keer helemaal platgedrukt, een ander afgeknapt bij het loshalen van de panelen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”